Overslaan en naar de inhoud gaan

Google Ads gaat digitale buitenreclame ondersteunen

Adverteerders kunnen de stap naar digital out of home maken via Google. Het bedrijf heeft samenwerkingen voor gesloten met bekende spelers.
Google Ads outdoor
Een still uit Google's campagnebeeld
© Afbeelding: Google
Google Ads outdoor
Een still uit Google's campagnebeeld
© Afbeelding: Google

Google heeft samenwerkingen gesloten met bekende aanbieders van digitale buitenreclame en gaat digital out of home-reclame (DOOH) ondersteunen via zijn Google Ads-platform. Dat schrijft het bedrijf in een blogpost

related partner content for mobile comes here

Zakelijke klanten die Google's Display & Video 360-software gebruiken kunnen advertenties ontwikkelen en die projecteren op DOOH-schermen van partners. De inkoop gaat via programmatic advertising.

Partners

Tot Google's partners horen de platformen Hivestack, Magnite, PlaceExchange, Ströer SSP, VIOOH en Vistar Media. De medewerking van deze partners geeft adverteerders toegang tot de DOOH-borden van ClearChannel, Intersection, JCDecaux, Lamar en Ströer. 

Met adverteerders bedoelt Google vooral internationaal opererende merken die nu via één platform hun DOOH-reclame in verschillende landen kunnen activeren. De nieuwe (software)samenwerking is minder gericht op merken die adverteren in één land en dat blijven doen. 

Impressies schatten

Een adverteerder die via Display & Video 360 een advertentie inkoopt, kan die activeren, pauzeren en optimaliseren met een beperkte vertraging. Google's platform noemt ook het geschatte aantal impressies (passanten). Die impressies leunen niet op locatiedata of andere persoonlijke informatie van passanten, bezweert Google. In plaats daarvan schat Google (met partners) het aantal impressies aan de hand van bekende methoden van bijvoorbeeld Geopath.

De reclames op de DOOH-borden zijn niet gepersonaliseerd. Wel kunnen de reclames via programmatic inspelen op behoeften van adverteerders. Zo kan een adverteerder die gezonde broodjes verkoopt bijvoorbeeld tijdens lunchtijd adverteren in kantoorwijken, en zien voorbijgangers op andere tijdstippen advertenties van andere merken. 

Adverteerders met interesse in Google's nieuwe oplossing vinden op deze website meer informatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in