Overslaan en naar de inhoud gaan

TikTok introduceert reclameprogramma voor webwinkels

Webwinkels met een TikTok-account kunnen straks drie soorten reclames laten zien aan gebruikers.
TikTok
TikTok

TikTok introduceert Shopping Ads, een nieuw reclameprogramma dat zich richt op webwinkels met een TikTok-account. Zij kunnen hun producten via Shopping Ads op drie manieren onder de aandacht brengen bij kijkers van video's. Het idee: door die producten te laten zien via een advertentie, kunnen kijkers klikken en producten toevoegen aan hun winkelmandje. Later kunnen ze, nog steeds in de TikTok-app, de bestelling afronden. 

related partner content for mobile comes here

Medio augustus schreef Adformatie dat TikTok gebruikers meer inzicht geeft in hun aankopen. Met Shopping Ads voor webwinkels zet de socialmedia-app de volgende stap op e-commercegebied. TikTok verdient aan de advertenties; naar schatting dit jaar alleen al meer dan tien miljard euro.

Praktische gids

Webwinkels kunnen drie soorten advertenties gebruiken in TikTok. Het gaat om video shopping ads, catalog listing ads en live shopping ads. TikTok werkt voor reclamemanieren samen met onder meer Smartly.io, Productsup, Shopify en Woocommerce. 

De reclamemogelijkheden zijn vanaf vandaag te testen door een selecteerde groep webwinkels. De komende tijd krijgen alle webwinkels toegang tot Shopping Ads. 

Marketeers met interesse kunnen zich inlezen via een praktische gids van een paar pagina's, gedeeld door TikTok. In de gids wordt duidelijk hoe je als marketeer een trackingsysteem inricht en de feed met producten aan de back-end van de app koppelt. 

Lees verder: het laatste nieuws over TikTok

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in