Overslaan en naar de inhoud gaan

TikTok geeft gebruikers meer inzicht in hun aankopen

De focus op e-commerce wordt steeds duidelijker zichtbaar in TikTok.
Tiktok opname
Tiktok opname

TikTok profileert zich steeds nadrukkelijker als een socialmedia-app waarin je ook online aankopen kunt doen. Social shopping dus, iets waar TikTok in Azië veel succes mee boekt. In Westerse landen slaagt het ene experiment beter dan de ander, maar TikTok zet door. In het Verenigd Koninkrijk zien gebruikers nu een prominente 'Order center'-knop die meer informatie geeft over hun aankopen via TikTok.

related partner content for mobile comes here

Social shopping-tabblad

Op Twitter maakt onder meer socialmediaconsultant Matt Navarra melding van de nieuwe knop. Die is - alleen voor de gebruiker - zichtbaar op zijn of haar profiel en staat naast de vertrouwde 'edit profile'-knop. Een druk op de order center-knop leidt naar een tabblad dat relevante informatie geeft rondom productaankopen via TikTok. Gebruikers krijgen in de TikTok-app reclames van producten te zien, als aanvulling op de video's van bekenden en onbekenden. 

Het tabblad maakt onder meer duidelijk welke producten er op het verlanglijstje van de gebruiker staan, welke bestellingen er geplaatst, betaald, nog niet betaald en verzonden zijn. Ook geeft het tabblad informatie over retourzendingen en kan de gebruiker reviews achterlaten. De klant ziet er ook eventuele kortingsvouchers en kan zijn adres en betaalmethode(n) aanpassen. Onderaan de pagina is veel aandacht voor aanbevolen producten, uiteraard te koop via TikTok. 

De tweet van Navarra is hieronder zichtbaar.

Live shopping

Een maand geleden kwam TikTok in het nieuws omdat het bedrijf naar verluidt een streep zet door zijn plannen om live shopping in Europa te introduceren. Enkele tests met bekende creators vielen qua publiek, omzet en feedback van creators tegen, schreef een Britse zakenkrant destijds. Wel gaat TikTok live shopping naar verluidt starten in het Verenigd Koninkrijk - waar nu dus ook de order center-knop debuteert. 

Live shopping is erg populair in Azië, onder andere door betrokkenheid van merken en influencers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in