Overslaan en naar de inhoud gaan

Vervoersbedrijf Lyft gaat reclames tonen op e-bikes en in auto's

Lyft - een concurrent van Uber - wil het grootste reizende medianetwerk bouwen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Lyft wil het grootste reizende medianetwerk ter wereld bouwen. Het bedrijf heeft hier een vierjaarplan voor ontwikkeld en deels gepresenteerd. Lyft biedt onder meer taxidiensten en deelfietsen aan, net zoals concurrent Uber dat doet. 

related partner content for mobile comes here

Taxi's en e-bikes

Die taxi's en e-bikes gaan reclames tonen op de ingebouwde (tablet)schermen, aldus Lyft. Taxichauffeurs gebruiken zo'n scherm voor hun navigatie, klantbetalingen en het bedienen van de radio. Volgens het bedrijf krijgen taxichauffeurs een - niet nader genoemd - percentage van de advertentie-inkomsten.

Advertenties zijn straks ook zichtbaar op de dockingstations en reclamezuilen bij Lyfts deelfietsen en in de smartphone-app die twintig miljoen actieve Lyft-taxichauffeurs gebruiken. Adverteerders kunnen hun reclames prominent in beeld brengen onder de grote groep taxichauffeurs, zegt Lyft. 

Lyft Halo Screen
Een impressie van een Lyft Halo Screen Afbeelding: Lyft

Halo Screen

Interessant is Lyfts focus op zijn Halo Screen. Dit is een digitaal reclamebord, gemonteerd op het dak van een Lyft-taxiauto. Het bord heeft aan beide kanten een scherm dat een advertentie toont van een partner. Bovenstaande afbeelding van Lyft maakt duidelijk hoe het bord eruit ziet.

Lyft biedt hyper-targeting aan via locatie en tijdstip - afhankelijk van waar en hoe laat de taxi rijdt - en kan ook targetten via een specifiek gebied - eveneens omdat daar taxi's rijden. Een derde partij meet impressies en andere statistieken van de campagnes, waar onder meer Starbucks en Marvel al voor kozen. 

Lyft gebruikt zijn Halo Screen nu op taxi's in drie grote Amerikaanse steden en wil uitbreiden naar meer steden. De techniek achter Halo Screen is opgekocht; Lyft nam het bedrijf Halo Cars in 2019 over. 

Aparte mediatak

Dat Lyft serieus is over zijn reclame-ambities, blijkt uit de oprichting van een nieuwe mediatak binnen het bedrijf. Lyft Media wordt verantwoordelijk voor het binnenhalen van de advertentie-inkomsten. Concurrent Uber hanteert een vergelijke advertentiestrategie en verwacht hier in 2024 één miljard dollar mee te verdienen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in