Overslaan en naar de inhoud gaan

Domino's hoopt nieuw personeel te werven door speciale sneakers te verloten

De pizzaketen wil met de actie jongeren aanspreken. Solliciteren kan via WhatsApp.
Domino's lanceert nieuwe wervingscampagne
Domino's lanceert nieuwe wervingscampagne
Domino's lanceert nieuwe wervingscampagne
Domino's lanceert nieuwe wervingscampagne

Pizzaketen Domino's zoekt net als veel andere bedrijven nieuw personeel, wat in deze tijd op zijn zachtst gezegd een uitdaging is. Voor Domino's reden om een nieuwe wervingscampagne te starten die zich richt op jongeren, ook wel Gen Z genoemd.

related partner content for mobile comes here

Social media-bureau Somention heeft de campagne 'New Kicks, Fresh start' bedacht. Het idee: jongeren solliciteren via WhatsApp en sturen een foto van oude sneakers mee. Sollicitanten die aangenomen worden, maken automatisch kans op een speciaal paar sneakers. 

Speciale sneaker

Die sneaker is ontworpen door Vijz Bespokes voor Domino's en gebaseerd op een Nike Air Jordan 1 High. De schoen is in de kleuren van de pizzaketen (rood, wit en blauw), gebruikt deels reflecterende stof en heeft het Domino's-logo op de hiel. In de lip van de schoen zit een rits waar de bezorger zijn fooi in kan stoppen. De pizzaketen verloot het paar sneakers onder de nieuwe medewerkers. 

Zowel vaste krachten als jongeren op zoek naar een bijbaan zijn welkom, aldus Domino's. Solliciteren gaat - om laagdrempelig te blijven - via WhatsApp. 

Vivian Kowalski, creative director bij Somenion: 'We benaderen onze doelgroep via Instagram, TikTok en Snapchat met content die perfect aansluit op hun interesses. We weten dat Gen Z ontzettend geïnteresseerd is in fashion en exclusiviteit. Via deze weg laten we zien dat Domino’s dicht bij haar doelgroep staat en precies weet wat er in hun wereld speelt. Want als jij je kunt identificeren met je aankomende werkgever, is de kans een stuk groter dat je hier gaat solliciteren.'

Concurrent verloot ruimtereis

Ook andere pizzaketens zoeken naarstig naar personeel. Concurrent New York Pizza startte eind november een campagne die een ruimtereis verloot onder zijn Nederlandse pizzakoeriers. Die actie is bedacht door concept- en creatiebureau Freddy en moet de best gewaardeerde bezorger in 2023 de ruimte in sturen. Adformatie publiceerde destijds een interview met New York Pizza over de dure en opvallende wervingscampagne. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in