Meer aandacht voor talent met VIA Kickstart
VIA is een netwerk dat de hele marketingketen verbindt en samen met de meer dan 260 leden de markt vooruit helpt. Een netwerk waarin plaats is voor data, media, creatie, technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame-, communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers. VIA is onderdeel van EACA en IAB netwerk.
Kickstart is een opleidingsprogramma van branchevereniging VIA, bestemd voor jong talent werkend in de reclame-industrie. Het was een inspirerende middag waarin 60 gemotiveerde starters van 55 verschillende bedrijven elkaar voor het eerst ontmoetten en elkaar beter leerden kennen. Deze week beginnen de colleges.
Talentontwikkeling
Kickstart komt voort uit de behoefte vanuit de branche en de leden om meer aandacht te besteden aan talentontwikkeling. Met dit initiatief wilt de VIA hier een voortrekkersrol in nemen en talent stimuleren. “Eenbelangrijke investering want alleen met de aanwas van nieuw talent kan onze branche zich blijven ontwikkelen. Daarom zet VIA zich - naast andere programma’s als Future Bosses Lunch en de Neurodiversity Now Beweging - elk jaar in voor het succesvolle opleidingsprogramma Kickstart.” Aldus VIA-directeur Saskia Baneke.
Een kickstart voor een mooie loopbaan
Vanaf volgende week zal er in de IO Campus elk week een college plaatsvinden verzorgd door mensen uit het reclamevak. Maar liefst 60 starters hebben zich aangemeld voor deze collegereeks. Elk aangesloten VIA-bureau kreeg de kans gratis een talent aan te wijzen die het programma doorloopt. Zo krijgen deze nieuwe talenten een kijkje in de keuken buiten hun eigen specialisme en bedrijf. De VIA hoopt hiermee jonge getalenteerde mensen een kickstart te geven voor een mooie loopbaan in de communicatiebranche.
Programma
De opleiding is toegespitst op de praktijk en de colleges zullen verzorgd worden door gevestigde namen uit het reclamevak. Om een goede basis te bieden worden de belangrijkste onderdelen van het communicatievak behandeld. Zo verzorgt Marc Oosterhout een les over merkstrategie en zal Daantje Dammers het hebben over account en persoonlijke ontwikkeling. Nieuw dit jaar is de les Stereotypering dat gegeven wordt doorAnne Merel Verleun & Miles Momoh van Hammerfest.
Klik hier om het gehele programma te bekijken.
VIA is een netwerk dat de hele marketingketen verbindt en samen met de meer dan 260 leden de markt vooruit helpt. Een netwerk waarin plaats is voor data, media, creatie, technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame-, communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers. VIA is onderdeel van EACA en IAB netwerk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid