Overslaan en naar de inhoud gaan

VIA, Boomerang en de Neurodiversity Foundation zetten The Neurodivergent Now-beweging in gang

Omdat ieder brein anders mag zijn
Partner
VIA

VIA is een netwerk dat de hele marketingketen verbindt en samen met de meer dan 260 leden de markt vooruit helpt. Een netwerk waarin plaats is voor data, media, creatie, technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame-, communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers. VIA is onderdeel van EACA en IAB netwerk.

Neurodiversity Pride Day - Metaverse pride universe
Neurodiversity Pride Day
Neurodiversity Pride Day - Metaverse pride universe
Neurodiversity Pride Day

Voor iedereen is het spannend om aan je eerste baan in de wereld van advertising, marketing en communicatie te beginnen. Maar voor neurodivergente mensen [1] kan het extra uitdagend zijn. Om antwoorden te geven op de belangrijkste loopbaan- en levensvragen van deze volgende generatie creatieven, en de kennis over neurodiversiteit in de markt te vergroten, willen VIA, ‘Boomerang for better’ en de Neurodiversity Foundation een The Neurodivergent Now-beweging in gang zetten. De officiële kick-off hiervan vindt plaats op 17 en 18 juni tijdens het eerste Metaverse-event van het brancheplatform.

We hebben meer divergente mensen op de werkvloer nodig

Naar schatting heeft 15% van de bevolking een neurodivergente eigenschap zoals autisme, ADHD, dyslexie, het syndroom van Gilles de la Tourette, dysgrafie of een dwangstoornis. In de medische wetenschap, maar ook in de maatschappij, worden deze neurologische verschillen vaak als disfunctioneel, een stoornis of een handicap beschouwd. Het gevolg is dat neurodivergente mensen het gevoel hebben dat ze ‘anders’ of ‘raar’ zijn. Volgens het Global DEI census van WFA missen ze rolmodellen en kampen met onzekerheid; dat heeft ondervertegenwoordiging van divergente mensen op de werkvloer tot gevolg. Hoog tijd dat daar verandering in komt, vinden de organisatoren.

Een unieke kwaliteit

Saskia Baneke-Delfgaauw, directeur VIA: Neurodiversiteit betekent eigenlijk heel simpel dat er verschillen zijn tussen de breinen van mensen. Neurodivergente mensen gebruiken vooral hun rechterhersenhelft, denken meer in beelden en/of concepten en zijn ontzettend creatief. Oftewel: het zijn de creatieve talenten die de wereld van advertising, marketing en communicatie hard nodig heeft. Als organisatie streven wij naar een echte inclusieve branche, daarom is deze aandacht voor neurodiversiteit extra belangrijk. Ieder brein verdient erkenning voor haar of zijn unieke kwaliteiten, het is geen defect. Door deze evenementen te organiseren, hopen we dat het maatschappelijke beeld over neurodiversiteit verandert, maar vooral dat het deze volgende generatie creatieven helpt om vol vertrouwen te gaan werken in de wereld van advertising, marketing en communicatie.

The Neurodivergent Now-beweging

Het Metaverse-event op 17 en 18 juni wordt gezien als de officiële kick-off van de Neurodivergent Now-beweging die de organisatie in gang wil zetten. Tijdens de twee online evenementen met het thema ‘Differentness takes courage’, spreken zowel verschillende opinieleiders, ondernemers en leidinggevenden als artiesten en aanstormende talenten over het belang van divergente mensen op de werkvloer. Ze delen hun persoonlijke ervaringen, geven werkgevers meer inzicht en geven antwoord op de belangrijkste vragen van creatieve talenten. Voor meer informatie over NEURODIVERSITY PRIDE DAY en gratis registratie kun je hier terecht.

Voor meer informatie en interviewaanvragen:

[1]Neurodiversiteit betekent eenvoudigweg dat er verschillen zijn tussen de breinen van mensen en dus verschillende manieren van denken en leren.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
VIA

VIA is een netwerk dat de hele marketingketen verbindt en samen met de meer dan 260 leden de markt vooruit helpt. Een netwerk waarin plaats is voor data, media, creatie, technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame-, communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers. VIA is onderdeel van EACA en IAB netwerk.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in