Overslaan en naar de inhoud gaan

Abovo Maxlead laat mkb-bedrijven lokaal en regionaal adverteren op grote websites

Het nieuwe platform stelt mkb'ers in staat om 'vanaf een paar euro per dag' online te adverteren op platformen als AD, Telegraaf en Nu.nl.
Abovo Maxlead AM Local
© Afbeelding: Abovo Maxlead
Abovo Maxlead AM Local
© Afbeelding: Abovo Maxlead

Mediabureau Abovo Maxlead lanceert de dienst AM Local, gericht op midden- en kleinbedrijven (mkb) die online lokaal en/of regionaal willen adverteren. Het platform - dat al sinds 1 juli in gebruik blijkt - biedt display, video en mobile advertising aan. Mkb kan adverteren via diverse aangesloten platformen en is mogelijk vanaf een paar euro per dag, belooft Abovo Maxlead. Bij de aangesloten platformen horen onder andere Funda, Telegraaf, Nu.nl en het AD.

related partner content for mobile comes here

AM Local kent geen opstartkosten. Wel beheren medewerkers van Abovo Media de campagnes van het mkb. Een deelnemend bedrijf kan via een online dashboard ook zelf statistieken bekijken en de campagne bijsturen. Het bedrijf stelt zelf zijn pakket samen, vertelt Oscar Peter van Abovo Media. De pakketkosten lopen daarom uiteen. 

Relatief kleine budgetten

De onlinemarketingbudgetten van het mkb zijn doorgaans relatief klein. Adverteren op landelijke en grote websites is daarom vaak een brug te ver. Abovo Maxlead hoopt dat zijn nieuwe platform het gat in de markt is waar het mkb op zit te wachten. Het mkb kan via AM Local 'heel specifiek' adverteren, onder andere op doelgroep en per website. 

Mkb kan groeien

Abovo Maxlead werkt als onafhankelijke mediabureaugroep (bestaande uit Abovo en Maxlead) onder andere voor Basic-Fit, Corendon, Livera, Postcodeloterij en Primera. Grote bedrijven dus, maar directeur Willem-Albert Bol wil het mkb niet tekort doen. Toen Abovo Maxlead zo'n twintig jaar geleden startte, ging er ook focus uit naar het mkb. Volgens Bol is het bedrijf de mkb'ers 'altijd trouw blijven helpen.' De lancering van AM Local moet daar het nieuwste bewijs van zijn. Bol ziet ook een 'bijkomend voordeel' voor zijn bedrijf. Mkb-klanten die nu instappen via AM Local en doorgroeien, zijn al bekend met Abovo Maxlead en blijven hopelijk klant. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in