Overslaan en naar de inhoud gaan

Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan Nationaal Media Onderzoek leiden

Schoonderbeek wordt algemeen-directeur, Sonius krijgt de leiding over de onderzoekstak
Patricia Sonius en Ton Schoonderbeek
Patricia Sonius en directeur Ton Schoonderbeek van het NMO
Patricia Sonius en Ton Schoonderbeek
Patricia Sonius en directeur Ton Schoonderbeek van het NMO

Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius hebben de leiding in handen gekregen van het ambitieuze Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat mondiaal de eerste in zijn soort is. Het wordt hun taak om het onderzoek naar een volgende fase brengen en een organisatie te bouwen die de langetermijnambities van het NMO kan volbrengen. 

related partner content for mobile comes here

Ton Schoonderbeek heeft meer dan 35 jaar ervaring in nationale en internationale reclame en media. Hij was meest recent actief als mondiale chief people officer bij mediabureau Mindshare en als voozitter van Mindshare Nederland. Ook maakte hij deel uit van het GroupM 'global people team'.

Stoer en indrukwekkend

Als bestuurslid is Schoonderbeek betrokken geweest bij Vea, MWG, Summo, Sire en sinds april dit jaar bij de Reclame Code Commissie. Hij is enthousiast over de grote ambities die bij zijn nieuwe rol als algemeen directeur NMO horen:

Schoonderbeek: 'Ik kan me de eerste gesprekken over wat nu het Nationaal Media Onderzoek is nog goed herinneren; iets wat toen een brug te ver leek. Het was nog nergens ter wereld gelukt. Kortom, een stoere en indrukwekkende ambitie.' 

Volgens de nieuwe algemeen directeur worden de eerste successen nu zichtbaar van het concept waar sinds 2021 aan wordt gewerkt. Hij vindt het een privilege om NMO daadwerkelijk commercieel inzetbaar te maken voor de gehele sector, en dat samen te doen met onder anderen Patricia Sonius.

Impactvol

Sonius wordt de directeur Onderzoek bij NMO. Ze komt van Ster waar zij meer dan vier jaar manager research & development was. Daarvoor werkte zij jarenlang voor het snelgroeiende InSites Consulting.

Sinds 2019 was Sonius zij bestuurslid van Audify en het Nationaal Luister Onderzoek. Ze zegt zich 'vereerd' te voelen om bedrijven in haar nieuwe rol 'echt in staat te stellen om campagnes en content optimaal en impactvol te plannen door tijdig inzicht te geven in het volledige crossmediale mediagebruik van de Nederlander'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Erik van Engelen

Van harte Patricia en Ton, fijn dat jullie aan boord komen voor dit belangrijke onderzoek, we kunnen ons geen beter team wensen! Heel veel succes, Erik van Engelen

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in