Overslaan en naar de inhoud gaan

Open Now ontwikkelt nieuwe dementiecampagne

Hoe dementie te herkennen en te weten hoe met mensen met dementie om te gaan.
Dementiecampagne
Dementiecampagne

Reclamebureau Open Now heeft een nieuwe online campagne ontwikkeld voor Samen dementievriendelijk, een initiatief van Alzheimer Nederland en het ministerie van VWS.

related partner content for mobile comes here

Steeds meer mensen in Nederland krijgen dementie en dat heeft impact op de samenleving, en vooral op de mensen met dementie en hun omgeving. Om ervoor te zorgen dat mensen met dementie zo lang mogelijk mee kunnen blijven doen in de samenleving is het belangrijk dat het Nederlandse publiek hier beter mee om weet te gaan en hier iets in kan betekenen. 
 
Lukas van de Ven, creatief partner van Open Now: 'We spelen met deze twee commercials meer in op het herkennen van signalen van dementie, zoals vergeetachtigheid en het vergissen in tijd en plaats, en geven daar een concreet handelingsperspectief bij. Dit om mensen te helpen dementie makkelijker te herkennen en daar vervolgens naar te kunnen handelen, zodat je iemand in het dagelijks leven ook daadwerkelijk kunt helpen.'

Jarina Rombouts campagneleider Samen dementievriendelijk: 'De nieuwe campagne is een passend vervolg op de eerdere succesvolle ‘Zien is 1. Doen is 2’ campagne. Het interactieve aspect zet de kijker aan het denken, wat goed aansluit bij de online training waar we de doelgroep voor motiveren om deze te volgen. Hier leren ze nog meer signalen van dementie te herkennen en hoe hier mee om te gaan'.

Bekijk  hieronder de twee campagnefilmpjes

 

Vrouwen

Mannen

Credits

Bureau: Open Now  
Creatie: Lukas van de Ven
Strategie: Liselotte Vink
Account/Productie: Josselyn Ineke, Olaf Hakenkruger
Productiemaatschappij: Bruut Amsterdam
Regie: Daan de Groot
Verantwoordelijk bij Samendementievriendelijk.nl: Jarina Rombouts, Katherine Ruitinga  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in