Overslaan en naar de inhoud gaan

Kleine verwarring heeft grote gevolgen... Dit is de 62ste tv-commercial van Centraal Beheer

Even Apeldoorn bellen is een droom voor elke reclamemaker, aldus de creative directors van DDB Unlimited.
Denk je dat je de klus hebt geklaard, begint je baas tegen je uit te varen. Maar is dat wel terecht? 
Denk je dat je de klus hebt geklaard, begint je baas tegen je uit te varen. Maar is dat wel terecht? 
Denk je dat je de klus hebt geklaard, begint je baas tegen je uit te varen. Maar is dat wel terecht? 
Denk je dat je de klus hebt geklaard, begint je baas tegen je uit te varen. Maar is dat wel terecht? 

De nieuwe Even Apeldoorn bellen-commercial van Centraal Beheer draait sinds vandaag op de Nederlandse televisie. Het betreft de 62ste 'oeps'-commercial van de verzekeraar, die in 1985 zijn première beleefde.

related partner content for mobile comes here

Na al die jaren houdt Centraal Beheer nog altijd vast aan het construct van een klassieke storyline en de welbekende knipoog. In de nieuwste tv-commercial genaamd Container zien we hoe een ogenschijnlijk kleine verwarring op het kantoor van een transportbedrijf logistieke gevolgen voor een student heeft en flinke deining veroorzaakt...Denk je dat je de klus hebt geklaard, begint je baas tegen je uit te varen. Maar is dat wel terecht? 

Ook hulp bij vervelende klusjes

Peggy Spaapen, manager strategie Centraal Beheer: 'Je kunt Apeldoorn natuurlijk bellen als er iets misgaat, maar ook voor steeds meer diensten kun je bij ons terecht. We bieden gemak rondom wonen, helpen je met een hypotheek, je vervelende klusjes of het verduurzamen van je huis. Zeker op het domein van wonen kent Nederland grote uitdagingen. Dat vraagt om oplossingen waar wij graag een steentje aan bijdragen. We bieden hulp bij schade, bijvoorbeeld wanneer er iets misgaat in je transport, maar ook bij het inzetbaar houden van personeel.'

DDB Unlimited tekende voor concept en creatie. Even Apeldoorn bellen is 'de droom' voor elke reclame-creatief, zeggen de enthousiaste Peter van Rij en Martijn van Marle, executive creative directors van DDB Unlimited. 'Om nummer 62 te mogen maken, na al die eerdere parels, is bijzonder eervol.' Pink Rabbit produceerde de campagne.

Merk zit creativiteit in de weg

Het Even Apeldoorn bellen-construct mag al sinds 1985 op wijdverbreide waardering rekenen, nog altijd is het de vraag of de gemiddelde Nederlander de bekende slogan ook weet te koppelen aan het merk Centraal Beheer. Wijlen reclameprofessor Giep Franzen stelde in de jaren '90 dat 'geen mens' wist wie er achter de campagne zat. 'Dat is zó stom - het is de grootste, meest voor de hand liggende fout, die het makkelijkst te vermijden is. Maar zo'n merk zit de creativiteit in de weg, zeggen de creatieven dan.' Lang geleden, maar nog altijd een interessante beschouwing in de Groene Amsterdammer destijds.

Bekijk de nieuwe tv-commercial hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Henk Visser

Ik denk dat DDB even met Apeldoorn moet bellen…

Andy Mosmans

Denk jij wat ik denk Henk Visser? Dat de de vrienden uit Apeldoorn en Amsterdam even niet weten dat de Maaskade een gewone woonstraat is op het Noordereiland in Rotterdam ? ?!

Andy Mosmans

Maastraat trouwens ook, ik snap t niet ?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in