Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingbureau Emakina verandert naam in Empathy Lab, gaat zich meer op AI richten

Het bureau maakt onderdeel uit van Epam Systems en gaat een 'AI-first aanpak' hanteren.
Empathy Lab
Kevin Labick van Empathy Lab
© Empathy Lab
Empathy Lab
Kevin Labick van Empathy Lab
© Empathy Lab

Het digitale marketingbureau Emakina gaat in Nederland en België verder onder de naam Empathy Lab by Epam. Het Amerikaanse bedrijf Epam Systems nam Emakina Group vier jaar geleden over en vindt de tijd nu rijp om het bureau te herpositioneren. 

related partner content for mobile comes here

Onder de nieuwe naam noemt Empathy Lab zich een AI-native bureau, dat kunstmatige intelligentie (AI) dus volop wil inzetten om klanten zo goed mogelijk te bedienen. Dat moet de klanten de beste resultaten opleveren, voorbij de AI-hype. Kevin Labick, een topman van Empathy Lab, heeft er een duidelijke mening over. 'Wij geloven dat de industrie de verkeerde kant op beweegt. De echte kracht van AI ligt niet alleen in het automatiseren van taken, maar in het versterken van menselijke creativiteit en verbinding. De missie van Empathy Lab is om merken en marktleiders de vrijheid te geven om te creëren, te luisteren en dieper dan ooit te engagen'. 

Empathy Lab bouwt op dertig jaar ervaring van Epam Systems en bestaat uit onder meer AI-experts, data scientists, creatieven en marketingstrategen, stelt het bureau. Het bureau wil naar eigen zeggen senior marketingmanagers en digitale leiders voorzien van 'gepersonaliseerde hybride ervaringen die klantbetrokkenheid versterken en meetbare groei realiseren'. 

Concreet uit die propositie zich onder meer in het uitbrengen van strategisch advies en ontwikkelingen van nieuwe tech- en datagedreven capaciteiten, zoals het personaliseren van klantervaringen en eindgebruikers de mogelijkheid geven om flexibeler transacties te doen. Dat laatste moet meer interactiemomenten veranderen in potentiële koopmomenten, stelt Empathy Lab. En dat allemaal met behulp van AI dus. Topman Labick heeft er vertrouwen in. 'De merken die het volgende decennium bepalen zijn niet de merken die AI als eerste gebruiken, maar de merken die AI het meest doordacht inzetten'.

Die laatste boodschap sluit aan bij wat andere experts al langer zeggen. 'Wie AI nu slim inzet, is de winnaar van morgen', klonk het in oktober bijvoorbeeld op de Adformatie masterclass AI. En Victor Knaap van Monks zei bijna een jaar geleden: 'Het bureau dat AI het snelst op de beste manier inzet, wint de komende tien jaar'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in