Marketingbureau Emakina verandert naam in Empathy Lab, gaat zich meer op AI richten


Het digitale marketingbureau Emakina gaat in Nederland en België verder onder de naam Empathy Lab by Epam. Het Amerikaanse bedrijf Epam Systems nam Emakina Group vier jaar geleden over en vindt de tijd nu rijp om het bureau te herpositioneren.
Onder de nieuwe naam noemt Empathy Lab zich een AI-native bureau, dat kunstmatige intelligentie (AI) dus volop wil inzetten om klanten zo goed mogelijk te bedienen. Dat moet de klanten de beste resultaten opleveren, voorbij de AI-hype. Kevin Labick, een topman van Empathy Lab, heeft er een duidelijke mening over. 'Wij geloven dat de industrie de verkeerde kant op beweegt. De echte kracht van AI ligt niet alleen in het automatiseren van taken, maar in het versterken van menselijke creativiteit en verbinding. De missie van Empathy Lab is om merken en marktleiders de vrijheid te geven om te creëren, te luisteren en dieper dan ooit te engagen'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftEmpathy Lab bouwt op dertig jaar ervaring van Epam Systems en bestaat uit onder meer AI-experts, data scientists, creatieven en marketingstrategen, stelt het bureau. Het bureau wil naar eigen zeggen senior marketingmanagers en digitale leiders voorzien van 'gepersonaliseerde hybride ervaringen die klantbetrokkenheid versterken en meetbare groei realiseren'.
Concreet uit die propositie zich onder meer in het uitbrengen van strategisch advies en ontwikkelingen van nieuwe tech- en datagedreven capaciteiten, zoals het personaliseren van klantervaringen en eindgebruikers de mogelijkheid geven om flexibeler transacties te doen. Dat laatste moet meer interactiemomenten veranderen in potentiële koopmomenten, stelt Empathy Lab. En dat allemaal met behulp van AI dus. Topman Labick heeft er vertrouwen in. 'De merken die het volgende decennium bepalen zijn niet de merken die AI als eerste gebruiken, maar de merken die AI het meest doordacht inzetten'.
Die laatste boodschap sluit aan bij wat andere experts al langer zeggen. 'Wie AI nu slim inzet, is de winnaar van morgen', klonk het in oktober bijvoorbeeld op de Adformatie masterclass AI. En Victor Knaap van Monks zei bijna een jaar geleden: 'Het bureau dat AI het snelst op de beste manier inzet, wint de komende tien jaar'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid