Overslaan en naar de inhoud gaan

The Flower Farm kiest Trojan Monkeys

Na de veelbesproken 'Lena' van TUI moet ook de content van margarinemerk The Flower Farm gaan 'vliegen'.
the flower farm
Trojan Monkeys is het nieuwe social-bureau van The Flower Farm.
the flower farm
Trojan Monkeys is het nieuwe social-bureau van The Flower Farm.

Trojan Monkeys is het nieuwe social-bureau van The Flower Farm. Dat is de uitkomst van een bureau-oriëntatie van het margarinemerk.

Het is de bedoeling dat het van origine AI-bureau Trojan Monkeys aan de slag gaat met de ontwikkeling, productie en advertising van 'alle social-content' van het duurzame foodmerk dat als missie 'lang leve het regenwoud' heeft.

related partner content for mobile comes here

Vliegen

Pablo van den Berg, oprichter van Trojan Monkeys, zegt zich 'vereerd' te voelen met de keuze voor zijn bureau. 'Als bureau bewegen we ons behendig tussen activatie, pr en content, wat helpt om content te maken die gaat vliegen.'

Als onderdeel van de samenwerking introduceert Trojan Monkeys 'de Sparky', een AI-agent die moet zorgen voor 'ondersteuning in het creatieve proces', aldus Van den Berg. 'Het zorgt voor efficiënte contentproductie zonder in te leveren op authenticiteit, want de uiteindelijke uitwerking blijft in handen van een de creatieven van ons bureau.'

De eerste campagne van The Flower Farm van de hand van Trojan Monkeys moet binnen nu en enkele weken uitkomen. Welke bureaus er verder deelnamen aan de oriëntatie van The Flower Farm, laten beide partijen in het midden.

Lena

Dat Trojan Monkeys inderdaad behendig is in het laten vliegen van content, bleek vrij gauw na de lancering van AI-influencer Lena van TUI vorige maand. Een stortvloed van media-aandacht was het gevolg. Positief, maar ook negatief. Zo bleek uit onderzoek van Adformatie dat vier op de tien Nederlanders 'niet blij' is met Lena. Tegelijkertijd stelde de helft van de ondervraagden een positieve eerste indruk te hebben van de AI-influencer.

Van den Berg: 'Het laat zien hoezeer het onderwerp AI leeft. We volgen het bij Trojan Monkeys op de voet, het blijft een boeiend thema en het levert dagelijks nieuwe inzichten op.

'Palmolievrij'

The Flower Farm, opgericht in 2019 door Marcel van Wing, was de laatste jaren betrekkelijk weinig zichtbaar in het marketing- en reclamelandschap. Wel kwam het merk in 2020 in het nieuws, omdat de Reclame Code Commissie oordeelde dat de claim 'palmolievrij' misleidend bleek te zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Leuk, slim en efficient; Sparky die moet zorgen voor ondersteuning in het creatieve proces. Ik neem aan dat Sparky getraind moet worden. Door dit met Neuromarketing te doen, wordt er een nieuwe dimensie aan AI toegevoegd.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in