Smarthouse doet rebranding Oxious Talent Factory naar Remake Society


Oxious Talent Factory heet voortaan Remake Society. De nieuwe naam, visuele identiteit en strategie is ontwikkeld door Smarthouse. Met deze rebranding krijgt de Rotterdamse repair & repurpose shop een positionering, missie en een uitstraling die past bij de ambities om nog meer sociale en circulaire impact te maken.
In de repair & repurpose shop van oprichter en Rotterdamse zakenvrouw van het jaar Esther Smit wordt mensen die niet meedoen aan de arbeidsmarkt een opleiding en een baan geboden door afgedankt textiel te upcyclen. Door samenwerkingen met bedrijven als Zeeman en Jeans Centre laat Remake Society zien dat duurzame mode toegankelijk en schaalbaar kan zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEerlijke beelden
Smarthouse ontwikkelde als visuele identiteit een minimalistisch logo dat subtiel verwijst naar streepjescodes, een herkenbaar kleurenpalet en een analoge documentairestijl in fotografie. Geen gestileerde fashion foto’s, maar eerlijke beelden van de makers in het atelier, hun vakmanschap en de materialen waarmee ze werken.
Creatief Ot Leendertse van Smarthouse: 'Een goede unieke naam bedenken is al lastig, laat staan in de wereld van mode en textiel. Wij vonden de inspiratie in de letterlijke vertaling van datgene waar het merk voor staat: het herstellen (her-maken) van kleding en de samenleving. En dat gecombineerd met de Rotterdamse daadkracht van Esther en de kleurrijkheid van haar team inspireerde tot deze nieuwe visuele identiteit.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid