Overslaan en naar de inhoud gaan

Smarthouse doet rebranding Oxious Talent Factory naar Remake Society

Rotterdamse repair & repurpose-shop 'wil nog meer sociale en circulaire impact maken'.
Remake Society
Remake Society

Oxious Talent Factory heet voortaan Remake Society. De nieuwe naam, visuele identiteit en strategie is ontwikkeld door Smarthouse. Met deze rebranding krijgt de Rotterdamse repair & repurpose shop een positionering, missie en een uitstraling die past bij de ambities om nog meer sociale en circulaire impact te maken.

related partner content for mobile comes here

In de repair & repurpose shop van oprichter en Rotterdamse zakenvrouw van het jaar Esther Smit wordt mensen die niet meedoen aan de arbeidsmarkt een opleiding en een baan geboden door afgedankt textiel te upcyclen. Door samenwerkingen met bedrijven als Zeeman en Jeans Centre laat Remake Society zien dat duurzame mode toegankelijk en schaalbaar kan zijn. 

Eerlijke beelden

Smarthouse ontwikkelde als visuele identiteit een minimalistisch logo dat subtiel verwijst naar streepjescodes, een herkenbaar kleurenpalet en een analoge documentairestijl in fotografie. Geen gestileerde fashion foto’s, maar eerlijke beelden van de makers in het atelier, hun vakmanschap en de materialen waarmee ze werken. 

Creatief Ot Leendertse van Smarthouse: 'Een goede unieke naam bedenken is al lastig, laat staan in de wereld van mode en textiel. Wij vonden de inspiratie in de letterlijke vertaling van datgene waar het merk voor staat: het herstellen (her-maken) van kleding en de samenleving. En dat gecombineerd met de Rotterdamse daadkracht van Esther en de kleurrijkheid van haar team inspireerde tot deze nieuwe visuele identiteit.'


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in