Overslaan en naar de inhoud gaan

DDMA: Nederlander bewuster van online privacy, maar ervaart nog steeds weinig controle over data delen

Respondenten ervaren een gevoel van gelaten acceptatie rondom het delen van data, omdat zij denken geen echte keuze te hebben.
cookies
© Afbeelding: Shutterstock
cookies
© Afbeelding: Shutterstock

Nederlandse consumenten zijn zich steeds bewuster van hun online privacy, maar hebben nog steeds niet het gevoel dat ze de baas zijn over wat er online met hun data gebeurt. Zo ervaren veel consumenten de cookiebanners en privacyverklaringen op websites als lastig, en klikken ze gelaten op 'akkoord' omdat ze denken geen keuze te hebben. Deze en meer inzichten komen naar voren uit kwalitatief onderzoek (groepsgesprekken met consumenten) door DDMA, de grootste brancheorganisatie voor marketing en data. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in