DDMA: Nederlander bewuster van online privacy, maar ervaart nog steeds weinig controle over data delen
Respondenten ervaren een gevoel van gelaten acceptatie rondom het delen van data, omdat zij denken geen echte keuze te hebben.
![cookies](https://static.adformatie.nl/cropped/548ec5a5-cfab-5740-a5e7-6d7d93fa0885/article/6e/c9/6ec9c0cf-efaa-4a4c-9d85-2510c9799fc7/opening_image/opening_image_pro_hero/cookie%20shutterstock.jpg)
© Afbeelding: Shutterstock
![cookies](https://static.adformatie.nl/cropped/548ec5a5-cfab-5740-a5e7-6d7d93fa0885/article/6e/c9/6ec9c0cf-efaa-4a4c-9d85-2510c9799fc7/opening_image/opening_image_pro_hero/cookie%20shutterstock.jpg)
© Afbeelding: Shutterstock
Nederlandse consumenten zijn zich steeds bewuster van hun online privacy, maar hebben nog steeds niet het gevoel dat ze de baas zijn over wat er online met hun data gebeurt. Zo ervaren veel consumenten de cookiebanners en privacyverklaringen op websites als lastig, en klikken ze gelaten op 'akkoord' omdat ze denken geen keuze te hebben. Deze en meer inzichten komen naar voren uit kwalitatief onderzoek (groepsgesprekken met consumenten) door DDMA, de grootste brancheorganisatie voor marketing en data.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid