Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol, Albert Heijn en Hema meest vertrouwd met privacy-gevoelige informatie online

AliExpress, Amazon en Thuisbezorgd genieten het minste vertrouwen van het Nederlands publiek, als het gaat om online privacy.
Vertrouwen in webwinkels
Vertrouwen in webwinkels
© Shutterstock
Vertrouwen in webwinkels
Vertrouwen in webwinkels
© Shutterstock

Van alle webwinkels waar Nederlandse consumenten bestellingen doen, wordt Bol het meest vertrouwd met privacy-gevoelige informatie. 55 procent van het Nederlands publiek noemt Bol als één van de drie webwinkels die zij het meest vertrouwen. Nummers twee en drie zijn Albert Heijn met 32 procent en Hema met 19 procent. De middenmoot van meest vertrouwde webwinkels (van 17 procent tot 11 procent) wordt gevormd door zeven spelers: MediaMarkt, Apple, Coolblue, Kruidvat, Amazon, Jumbo en Zalando. Dat blijkt uit consumentenonderzoek (N=500) dat in samenwerking met Adformatie werd uitgevoerd door MSI-ACI.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in