De directeur van de Pride Amsterdam heeft zo z'n bedenkingen bij terminologie als 'pinkwashing'.
Onder meer EasyToys, Storytel en We Fashion en bureaus Ambassadors, Kumpany en Winq presenteren opvallende campagnes en inhakers.
De jaarlijkse botenparade moet minder commercieel en stigmatiserend, zo luidt de publieke opinie. Lam, sponsormanager van Philips, reageert.
‘Als dit pinkwashing was, kwam het idee uit de koker van onze ceo, niet van de medewerkers zelf.'
Zoenende homostellen? ‘Awkward!’, vindt meer dan een kwart van Nederland. Waarom moet een telecommerk daar verandering in aanbrengen?
Boomerang Agency, dat zelf jarenlang Pride-campagnes ontwikkelde, vindt ‘pinkwashing' niet meer van deze tijd en komt in actie.
De viering voor gelijkheid en inclusie is dit jaar anders vanwege corona. De noodzaak, het doel en de aanwezigheid niet.
Het Unilevermerk stelt Snapchatgebruikers in staat om liefde te uiten met de eerste Nederlandse Lens die reageert op handgebaren.
Als merken alleen inhaken op Pride Amsterdam, dan bladdert de roze verf snel van het recent opgeknapte imago af.