Overslaan en naar de inhoud gaan

Axe viert Pride met de Snapchat-‘Love is love rainbow Lens’

Het Unilevermerk stelt Snapchatgebruikers in staat om liefde te uiten met de eerste Nederlandse Lens die reageert op handgebaren.
Axe viert Pride met de Snapchat-‘Love is love rainbow Lens’
Axe viert Pride met de Snapchat-‘Love is love rainbow Lens’
© Mindshare Greenhouse
Axe viert Pride met de Snapchat-‘Love is love rainbow Lens’
Axe viert Pride met de Snapchat-‘Love is love rainbow Lens’
© Mindshare Greenhouse

Dit jaar vindt er geen Canal Parade plaats in Amsterdam, maar is er een alternatief programma. Axe wil aan de bekende uiting van zelfexpressie meedoen en introduceert een Snap Lens waarmee het duidelijk wil maken dat het iedere soort van liefde omarmt. Volgens het Unilevermerk is het sinds corona moeilijker om dicht bij elkaar te zijn en daarom is het volgens het merk nu nog belangrijker voor mensen om zich te kunnen uiten.

related partner content for mobile comes here

De ‘Love is love rainbow lens’-campagne, ontwikkeld door Mindshare.Greenhouse maakt gebruik van de eerste Nederlandse AR-Lens die reageert op handgebaren. Dit moet Snapchatgebruikers in staat stellen om zich te uiten zoals ze zijn: ‘Wie je ook bent en op wie je ook valt.' 

Naast dat Axe de eigen overtuiging voor de vrije uiting van liefde wil uitdragen wil het merk dit kracht bij zetten door COC Nederland te steunen met een donatie aan Jong&Out. Jong&Out is een community waar jongeren met elke seksuele oriëntatie en genderidentiteit elkaar online en offline op een veilige manier kunnen ontmoeten. Hiervoor zegt Axe een Pride-variant te hebben ontwikkeld: Axe Unite Limited Edition Bodyspray & Showergel.

Axe Snapchat AR-Lens code
Axe Snapchat AR-Lens code

Achter 'Love is love' staan

Annekee van den Berg, brand manager bij Axe Nederland over de Love is love rainbow lens-campagne: ‘Juist nu we Pride dit jaar in verband met COVID-19 niet zo groots kunnen beleven als voorgaande jaren, vieren we met Axe iedere soort liefde en ondersteunen we de boodschap Love is Love. Door gebruik te maken van de filter en deze te delen met je vrienden, laat je zien dat je achter 'Love is love' staat.’ 

Lees ook: Hammerfest ontwikkelt AR-campagne voor Pride: 'Diversiteit moet gevierd worden'

De werking van de nieuwe AR-Lens

De betaalde Love is Love AR-Lens reageert op handgebaren. Wanneer de gebruiker met de hand een V-teken maakt, verschijnt de tekst ‘Peace’. Maakt de gebruiker een vuist, dan verschijnt ‘Equality’ en wanneer het ‘I love you’ gebaar gemaakt wordt, komt er ‘Love’ in beeld te staan. Bij het omdraaien van de camera ontstaat er een omgeving met kleurrijke Pride-glow en verschijnt 'Love is Love'. 

Linda Boonman, creative lead bij Mindshare.Greenhouse: ‘Als officiële Snapchat Lens Creative Partner werken we bij Mindshare.Greenhouse nauw samen met Snap om onze klanten te voorzien van de innovatiefste en effectiefste campagnes. De Lens is onderdeel van een grotere Axe Pride-campagne, die verder onder andere nog bestaat uit een social laag, high impact Out of Home uitingen in Amsterdam en een contentserie die is opgezet in samenwerking met Vice.’ 

Lees ook: Sonos lanceert radiozender Full Spectrum ter ere van Pride

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in