In deze zevende FT. Opinion legt ons kritisch Gen Z-panel het vergrootglas op de compassiecampagnes van Rabobank en Kruidvat.
Jongeren die klaar zijn met hun 'housegenoten' kunnen in de kleine uurtjes bij de bank terecht.
Rabobank zag zijn merkkracht langzaam afnemen. Een grondige opfris-operatie moet het tij keren. Het is het eerste werk van Dentsu voor Rabo.
Ook Vinted, Hema en Rabobank lanceerden deze week opvallend creatief werk.
Het winnende bureau zat samen met Joe Public en DDB Amsterdam in de laatste ronde van de veelbesproken pitch.
De pitch ging tussen vijf bureaus. Het pastamerk werkte hiervoor samen met het internationale bureau Y&R.
Het ziet ernaar uit dat het account naar Dentsu Creative gaat. Vooralsnog is DDB Amsterdam het 'lead agency' van de bank.
Nederlanders denken bij een bank vaak aan clichés als 'saai' en 'oubollig', aldus Rabobank, die dat wil veranderen.
Inzet van slimme voice- en chatbots in interactiekanalen is niet alleen kostenefficiënt, klanten verwachten dat ook, stelt Maarten Kolkman.