Rabobank heeft een manier gevonden om starters te enthousiasmeren voor het kopen van een eerste huis. Of beter gezegd: het bespreken van een eerste huis, met de adviseurs van Rabobank.
Nu het jaarlijkse Amsterdam Dance Event van start is gegaan, worden vele hoofdstedelijke huiskamers in het holst van de nacht (en later) overspoeld door jongeren die nog niet klaar zijn met feesten. Voor de gastheer/-vrouw en diens vrienden kan zo'n afterparty misschien niet lang genoeg doorgaan, maar niet iedere huisgenoot denkt daar hetzelfde over. Rabobank: 'Het zoveelste huisfeestje in de kleine uurtjes kan je doen denken: het is tijd voor een eigen huis.'
Nachtelijke WhatsApp-dienst
Met het 'Nachthypotheeknummer' denkt de bank de oplossing in huis te hebben. Het betreft een nachtelijke WhatsAppdienst voor starters die genoeg hebben van hun 'housegenoten' en klaar zijn voor het bespreken van een eerste eigen huis. Zolang de beats door de stad dreunen, is het Nachthypotheeknummer bereikbaar, aldus Rabobank. (Voor de goede verstaander: nachtapotheker staat onder feestbeesten gelijk aan drugsdealer)
De campagne waarop het nummer (06-39290560) is te vinden wordt uitgerold op diverse outdoorplekken in Amsterdam en daarnaast via flyers, stickers en online video. Dentsu Creative tekende voor concept en creatie.
Knipoog
Rabobank: 'We begrijpen dat het kopen van een eerste huis voor veel starters steeds onbereikbaarder lijkt. Met deze actie willen we hen op een laagdrempelige manier en met een knipoog helpen toch die eerste stap te zetten. Er is financieel namelijk vaak meer mogelijk dan je denkt.'
De activatie is onderdeel van de grotere (en stuk bravere) merkcampagne 'Onze bank', die Rabobank afgelopen zomer samen met Dentsu Creative introduceerde. Een uitgebreide pitch ging aan de samenwerking tussen beide partijen vooraf.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!