Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank haakt in op ADE met 'Nachthypotheeknummer'

Jongeren die klaar zijn met hun 'housegenoten' kunnen in de kleine uurtjes bij de bank terecht.
rabobank
'De zoveelste afterparty van je huisgenoot kan je doen denken: het is tijd voor een eigen huis.'
rabobank
'De zoveelste afterparty van je huisgenoot kan je doen denken: het is tijd voor een eigen huis.'

Rabobank heeft een manier gevonden om starters te enthousiasmeren voor het kopen van een eerste huis. Of beter gezegd: het bespreken van een eerste huis, met de adviseurs van Rabobank. 

related partner content for mobile comes here

Nu het jaarlijkse Amsterdam Dance Event van start is gegaan, worden vele hoofdstedelijke huiskamers in het holst van de nacht (en later) overspoeld door jongeren die nog niet klaar zijn met feesten. Voor de gastheer/-vrouw en diens vrienden kan zo'n afterparty misschien niet lang genoeg doorgaan, maar niet iedere huisgenoot denkt daar hetzelfde over. Rabobank: 'Het zoveelste huisfeestje in de kleine uurtjes kan je doen denken: het is tijd voor een eigen huis.'

Nachtelijke WhatsApp-dienst

Met het 'Nachthypotheeknummer' denkt de bank de oplossing in huis te hebben. Het betreft een nachtelijke WhatsAppdienst voor starters die genoeg hebben van hun 'housegenoten' en klaar zijn voor het bespreken van een eerste eigen huis. Zolang de beats door de stad dreunen, is het Nachthypotheeknummer bereikbaar, aldus Rabobank. (Voor de goede verstaander: nachtapotheker staat onder feestbeesten gelijk aan drugsdealer)

De campagne waarop het nummer (06-39290560) is te vinden wordt uitgerold op diverse outdoorplekken in Amsterdam en daarnaast via flyers, stickers en online video. Dentsu Creative tekende voor concept en creatie.

Knipoog

Rabobank: 'We begrijpen dat het kopen van een eerste huis voor veel starters steeds onbereikbaarder lijkt. Met deze actie willen we hen op een laagdrempelige manier en met een knipoog helpen toch die eerste stap te zetten. Er is financieel namelijk vaak meer mogelijk dan je denkt.'

De activatie is onderdeel van de grotere (en stuk bravere) merkcampagne 'Onze bank', die Rabobank afgelopen zomer samen met Dentsu Creative introduceerde. Een uitgebreide pitch ging aan de samenwerking tussen beide partijen vooraf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in