Overslaan en naar de inhoud gaan

Zalando stelt universele vraag in social-campagne: 'Wat doe ik aan?'

Dentsu Creative tekende voor concept en creatie.
zalando
Fashionista in de Febo stelt zichzelf de vraag der vragen.
zalando
Fashionista in de Febo stelt zichzelf de vraag der vragen.

In een nieuwe 'social first'-campagne springt Zalando in op de wijdverbreid bekende vraag: wat doe ik aan vandaag? Met de campagne wil de online retailer 'de eigen kledingstijl en vrije keuze' van de Nederlander een podium geven. De boodschap is met andere woorden: het maakt niet uit wat je draagt, als je je er maar prettig bij voelt. 

related partner content for mobile comes here

De campagne is bedacht en ontwikkeld door Dentsu Creative, het reclamebureau van Zalando in Nederland.

Haute friture

In diverse snappy online video's kijken we naar alledaagse situaties waarin tegelijkertijd fashion op een opvallende manier naar voren komt. Zo zien we een fashionista gehuld in bontjas een kroket uit de Febo-muur trekken, waarbij ze zich afvraagt: wat doe ik aan als het tijd is voor haute friture

De video's worden verspreid via zogenoemde meme-platforms, zoals Dumpert en op kanalen van bekende influencers. Op een later moment is de campagne te zien via digital out of home en lifestyle- en fashionblogs. 

Meer dan fashion

Anne Merel, creative director Dentsu Creative, over de campagne: 'We willen meer dan alleen fashion laten zien; we willen cultureel relevant zijn. Door creatief om te gaan met media positioneren we Zalando als een merk dat niet alleen trends volgt, maar ook de culturele pulse van nu weet te vangen.'

De lokale campagne is onderdeel van de internationale 'What do I wear'-campagne van Zalando. De keten wil hiermee laten zien dat het maken van modekeuzes eenvoudiger wordt als de consument wordt geïnspireerd om 'met vertrouwen zijn of haar eigen stijl te ontdekken'. 

Credits:
Klant: Zalando
Strategie en creatie: Dentsu Creative Amsterdam
Mediastrategie en inkoop: Dentsu Media 
Productiemaatschappij: Underscore
Director: Ashley Röttjers
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in