Overslaan en naar de inhoud gaan

Basic-Fit laat winkelpubliek sporten voor een slim scherm

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Playar, Abovo, O2H Creative Solutions en BlowUp.
Basic-Fit campagne Hoog Catharijne
Een voorbijganger doet mee aan de activatie
© Afbeelding: aangeleverd
Basic-Fit campagne Hoog Catharijne
Een voorbijganger doet mee aan de activatie
© Afbeelding: aangeleverd

In winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht schopten en sloegen mensen onlangs in de lucht. Niet omdat het winkelcentrum geplaagd werd door muggen, maar omdat men meedeed aan een sportieve digital out of home-activatie van sportschoolketen Basic-Fit. 

related partner content for mobile comes here

De activatie bestond uit een slim scherm op de vloer in het winkelcentrum, waar een camera in zat. Dat scherm toonde allerlei notificaties die op de deelnemer afkwamen. De deelnemer weerde de notificaties af door punches en kicks uit te voeren, kortom echt te bewegen voor het scherm. De camera en slimme technologieën van techbedrijf Snap (van Snapchat) verwerkten de bewegingen in het spelletje.

High-scores op het bord

Bij elk spelletje hoort een score. Die kreeg de deelnemer na afloop dus te zien. De beste scores werden direct geprojecteerd op het reclamescherm dat boven de schermzuil hing. Waardering voor de echte sportievelingen én goed voor de socials, uiteraard. Over socials gesproken: elke deelnemer kreeg na afloop ook een video van zijn of haar acties. Die video was ook op sociale media te delen.

'Met deze nieuwe activatie willen we op een impactvolle & innovatieve manier benadrukken hoe mensen dagelijks met stress situaties worden geconfronteerd en hoe sport/fitness een positief effect kan hebben op hetvomgaan hiermee. Tijd voor jezelf nemen en sporten kan je humeur echt een boost geven', zegt Kevin Ayeni als marketing manager van Basic-Fit.

De sportschoolketen sloeg voor de activatie de handen ineen met Playar, Abovo, O2H Creative Solutions en BlowUp.

Er zijn op dit moment nog geen concrete plannen voor een vervolg van deze specifieke activatie, antwoordt Bas Gezelle van Playar desgevraagd. De activatie in Utrecht draaide eind september drie dagen - Basic-Fit koos ervoor om de campagne pas later onder de media-aandacht te brengen.

Samsung

Basic-Fit is geen onbekende met digitale activaties om mensen te laten sporten. Deze zomer sloeg de sportschoolketen de handen ineen met Samsung, waarna sporters in Basic-Fit-sportscholen via activaties konden meedingen naar smartwatches.

De case video van Hoog Catharijne is hieronder te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in