Overslaan en naar de inhoud gaan

De lekkerste internationale food & drinks-campagnes van september

Foodspecialist Olaf van Gerwen deelt bijna-maandelijks het opmerkelijkste werk in food & drinks waar hij doorgaans niets mee te maken heeft.
food
Olaf van Gerwen.
food
Olaf van Gerwen.

1. Lavazza - Pleasure Makes Us Human

related partner content for mobile comes here

Lavazza brengt een schattig, Wall-E-achtig wezentje tot leven. Het merk bouwt op het inzicht dat moderne technologie 'antropomorfisering' oproept: de kantoorrobot wordt een kantoorvriend. Maar het is de koffie die hem emoties geeft. Het robotje wat de handgebaren nadoet: OMG I CAN NOT.

Bureau: VML
Regie: Dorian & Daniel via Movie Magic International

CGI: The Mill

2. Lurpak - Crush Expectations

Een nieuwe Lurpak-commercial voelt voor ons als pakjesavond: welk platform hebben ze ditmaal omarmd? En dan helemaal als het merk, een beetje laat maar toch, plant-based gaat. De keuze is hardrock & metal. De tot in de puntjes verzorgde cinematografie en sensationele montage maakt dat de films door het scherm snijdt als een heet mes door... precies.

Bureau: Wieden + Kennedy
Regie: Scott Lyon via Rogue Films

3. Don't let life's interruptions get in the way. Have a quality break with KitKat

KitKat is al tientallen jaren de ambassadeur van breaks. Een overspoelde kantoorknul neemt een pauze én een KitKat, en alle stress verdwijnt. Perfecte muziekkeuze – het was eigenlijk een kwestie van tijd, toch?

Bureau: VML
Regie: Randy Krallman via Smuggler

4. Kraft Mac & Cheese | Bear Hug

Wij Hollanders vinden Mac&Cheese maar een vettig fenomeen uit de VS. Het is in Nederland ongeveer net zo moeilijk te vinden als bruine beren. Deze film maakt mij toch nieuwsgierig. Missen we iets? Want ik zou heel best graag een beer willen knuffelen in een groen bos.

Bureau: Johannes Leonardo
Regie: Sam Brown at Imperial Woodpecker, LLC

5. KFC - First Bucket's On Us

KFC kampt met hetzelfde probleem als elke andere fastfoodgigant: prijzen stijgen, maar het product blijft hetzelfde. De oplossing? Groots denken in marketing. Zorg dat je de eerste bent die in het hoofd van de consument zit zodra de trek in kip toeslaat.

KFC Canada richt alle aandacht op het product ’Think Inside the Bucket’, met de consument middenin de beleving. Voeg toe dat deFirst buckets on us’  is bij het downloaden van de app en de first party data stromen naar binnen als een stortvloed krokante kipstukken.

Bureau: Courage Inc.
Regie: Justin Abernethy @ Spy Films

Olaf van Gerwen is food & drinks-specialist bij Chuck Studios.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in