Premium

Jumbo-familie viert Pasen op festivalterrein en meer campagnenieuws

Ook Vinted, Hema en Rabobank lanceerden deze week opvallend creatief werk. 

Jumbo lanceert campagne 'Pasen voor elkaar'.

Jumbo-familie viert Pasen op festivalterrein

Vooral gezinnen met kinderen weten Jumbo te vinden, zo concludeert de gele super uit eigen onderzoek. Daarom staat de nieuwe campagne -net als die van Albert Heijn- in het teken van het paasassortiment. Hierbij kan gedacht worden aan zogenoemde familietoppers, zoals citroen-twisterbrood en Bossche Bollen. 

In de tv-commercial speelt wederom de Jumbofamilie de hoofdrol, ditmaal op een festivalterrein. Het uitvliegende kroost van Bas en Lieke blijkt een weekendje festivallen boven een paasbrunch met pap en mam te verkiezen. Dus wat doen de ouders vervolgens...?

De tv-spot moet duidelijk maken dat het niet uitmaakt waar je Pasen viert, als je het maar lekker samen viert, aldus Jumbo. Vandaar de dubbelzinnige pay-off 'Pasen voor elkaar'. 

De campagne, ontwikkeld door Hotel L'Amour, wordt naast televisie uitgerold via online kanalen, print en outdoor. 

Rabobank maakt jongeren bekend met 'beheerd beleggen'

Rabobank komt met een nieuwe campagne genaamd 'Dichter bij je doel'. Je kunt namelijk onverwacht veel geld opbouwen door allerlei kleine uitgaven te skippen en te starten met 'Rabo Beheerd Beleggen', zo luidt de boodschap in de campagne, waarmee de Gen Z-doelgroep bereikt moet worden. 

Rabobank: 'De campagne laat zien hoe je onverwacht mooie doelen dichtbij brengt, bijvoorbeeld door die dagelijkse luxe lunches en café lattes eens wat vaker te skippen. Met als uiteindelijk doel om complexe onderwerpen zoals beleggen begrijpelijker te maken voor jongeren.'

Het betreft een van de laatste campagnes van de hand van DDB Amsterdam voor Rabobank. Recent werd bekend dat de bank heeft gekozen voor Dentsu Creative als zijn nieuwe reclamebureau. Een uitgebreide pitch ging hieraan vooraf. Wanneer het eerste werk van Dentsu voor Rabobank uitkomt, is nog niet bekend.

De nieuwe campagne wordt op televisie en diverse online kanalen uitgerold. 

Credits:
Opdrachtgever: Rabobank 
Bureau: DDB Amsterdam
Productie: DDB in huis productie
Regisseur: Sjors Baarveld
 

Hema toont piepjonge Frans van finance

De nieuwe campagne van Hema staat in het teken van 'dure tierelantijntjes'. Althans, dat suggereert Frans van finance. De ontwerpers van Hema spreken liever over 'design waar je blij van wordt, voor kleine prijsjes'.

In de tv-spot gaat Hema terug in de tijd naar 1990, waarin we een piepjonge Frans(je) van finance zien, die 34 jaar later eigenlijk geen spat veranderd blijkt te zijn.

De campagne is ontwikkeld door Hotel L'Amour (productie: Better Call Sol). Dat de nog prille samenwerking (sinds vorig jaar) tussen Hema en Hotel L'Amour z'n vruchten afwerpt, bleek donderdagavond, toen het merk en bureau een Gouden Loeki voor hun laatste kerstcommercial toebedeeld kregen. 

Vinted strijdt tegen overmatige kledingconsumptie

Vinted, een online marktplaats voor tweedehands mode, richt zich met de campagne 'Too many' op de invloed van overmatige kledingconsumptie. De Europese campagne is ontwikkeld door creatief bureau Wolfstreet uit Amsterdam. 

In de tv-spot kijken we naar mensen ondergedompeld in zeeën van kleding, wat moet leiden tot het besef van de realiteit van overmatige kledingconsumptie. Vinted: 'Door de consument aan te sporen zijn relatie met kleding te heroverwegen, stimuleren we een verschuiving naar meer bewuste en duurzame modekeuzes. Dat moet uiteindelijk de huidige trend van het kopen en verkopen van tweedehans kleding stimuleren.'

De kledingproductie wereldwijd is tussen 2000 en 2021 verdubbeld, stelt Jurriaan Kamps, managing director van Wolfstreet. 'En de gemiddelde consument koopt 60%  meer kleding in vergelijking met vijftien jaar geleden. De toename in overconsumptie van kleding door fast fashion is onnodig, zeker met een alternatief als Vinted binnen handbereik.'

De campagne wordt uitgerold op televisie en online kanalen in verschillende Europese landen. 

Credits:
Klant: Vinted
Creative director: Emma Sullivan
Creative team: Ana Beatriz Conrado, Barry Taylor
Creative producer: Indrė Raubaitė
Head of Production: Annie Masciavè
Agency: Wolfstreet
Director: Fabio de Frel
DP: Paul Özgür
Photography: Nick van Tiem
Executive Producer: Jurriaan Kamps
Head of Production: Max Eggink
Producer: Tess Wijker, Lino Kempees
Production Management: Pascal Johnson, Floortje Sprenkels
Post-Production: Wolfstreet
Post-Producer: Marloes de Rijke
Edit: Birgitt van Heertum
Edit assistant: Thijs Rijken
VFX: Damiaan Dracht, Nino Nazloomian, Koen de Mol
Colorist: Thijs Kern at Wolfstreet, Joppo at De Grot
Music: Massive Music
Sound: Peter Stoel
Production Service: Sparky Films
Executive producer: Marchant Bellingan
 
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie