Te weinig mensen zien de Rabobank als potentiële werkgever, zo meldt de Rabobank zelf. Dat komt volgens de bank mede omdat veel Nederlanders de indruk hebben dat werken bij een bank 'saai, oubollig en hiërarchisch' is. En daar is de Rabobank niet blij mee, want het bedrijf vindt dat 'het verhaal van de coöperatieve bank met oog voor mens te weinig ruimte krijgt.' Een nieuwe werkgeverscampagne moet de beeldvorming veranderen.
Moeilijk om geloofwaardig over te komen
Onderzoeksbureaus Perspective en SUE Amsterdam hebben op verzoek van Rabobank gezocht naar een concreet onderbouwde belofte van de bank die de doelgroep tegelijk geloofwaardig en relevant vindt. Zo zijn de partijen uitgekomen bij 'de tweeledigheid van werken aan je eigen ontwikkeling en bijdragen aan de wereld om je heen.'
Die belofte is vertaald naar voordelen van werken bij Rabobank. De bank schermt met een focus op (talent)ontwikkeling, werk- en privébalans, persoonlijke en professionele groei en tegelijkertijd impact maken in de maatschappij.
Kaliber is verantwoordelijk voor de werkgeverscampagne. In die campagne komen voorbeelden naar voren die werken bij de Rabobank illustreren. Die verhalen zijn allemaal echt, benadrukken de partijen. Uit het eerder gehouden onderzoek bleek namelijk dat het voor banken in communicatie vaak moeilijk is om geloofwaardig over te komen. Ook de medewerkers die op het recruitmentplatform over hun baan vertellen, zijn daarom echte Rabobank-medewerkers.
Credits:
Rabobank: Rens Freriks, Tessa Wagensveld, Tessa van Berckelaer, Simone Roos, Marisa Kooy, Carolien Hannink
Bureau: Kaliber Interactive
Productie: Bruut Amsterdam, Studio LEVALO, Edwin Stevens, De Franse Kamer, Marleen Kuipers, Massive Music
Research: SUE Amsterdam, Perspective
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!