Onder meer de jury en het inzendproces zijn nieuw. 'We streven naar een jury die ervaren is én frisse perspectieven meebrengt.'
De topman van Heineken over de laatste trends op het Festival of Creativity en daarnaast de 22 Leeuwen die ‘zijn’ merk binnensleepte.
TBWA\Neboko is als bureau het meest genomineerd. Aan adverteerderszijde zijn dat Albert Heijn, Praxis, Kruidvat en Hema.
Tot 19 januari kunnen er campagnes ingezonden worden.
Conny Braams, hoofdjuryvoorzitter Effie Awards, bespreekt samen met haar voorganger Alfred Levi de laatste ontwikkelingen binnen het vak.
Levi neemt na de maximale termijn van vijf jaar afscheid van de prijs.
De vakprijs communiceert geen 'genomineerden' meer, omdat alle 'bekroningen' een Esprix winnen. Er zijn dit jaar 90 cases ingezonden.
De lijst bestaat uit in totaal 30 kanshebbers.
De tijdschriftenprijs moet gaan om de viering van het vak in de volle breedte, vindt juryvoorzitter Arno Kantelberg.