Anders dan andere jaren maakt de Esprix Awards een kleine maand vóór de uitreiking geen 'genomineerden' maar 'bekroningen' bekend. Het gaat om 26 cases die op dinsdag 9 mei 32 Esprix' (brons, zilver of goud) uitgereikt krijgen. Dit jaar zijn er in totaal verschillende 90 cases ingezonden.
Marieke Dekkers, pr-manager van de vakprijs, licht toe dat er in het verleden enige onduidelijkheid bestond of genomineerde bureaus en merken nu wel of geen prijs uitgereikt kregen. 'Dat nemen we nu weg door alleen 'bekroningen' te communiceren. Iedereen wint dus een prijs; of dat goud, zilver of brons is, wordt op de uitreiking zelf bekend.'
Dentsu Creative Amsterdam leidt het bureauklassement met vijf bekroningen. Zes cases zijn tweemaal bekroond: 'De langste aanloop ooit' van Unox en bureau Being There, 'Van prijsvechter naar hartendief' van Kruidvat en bureau DDB Unlimited (tegenwoordig DDB 180), 'Andersom solliciteren' van Randstad en bureau Dentsu Creative Amsterdam, 'Kerst 2022' van Plus en bureau Energize, 'De verdwenen SS'er' van Nationaal Monument Kamp Amersfoort en bureau iO en 'De kilometerverzekering' van Ohra en bureau Joe Public.
De uitreiking van de Esprix Awards vindt plaats op dinsdag 9 mei in De Duif te Amsterdam. Anders dan andere vakprijzen is de dresscode traditiegetrouw black tie.
De Esprix Awards onderscheidt zich van andere vakprijzen door ingezonden cases te beoordelen op zowel creativiteit als effectiviteit. Het is bovendien de enige prijs waar creatieven, marketeers, strategen, producers en ondernemers samen jureren, aldus de organisatie, die zich profileert als 'meest prestigieuze marketingjury van Nederland.'
Edward van de Ridder, eindjuryvoorzitter: 'Er zijn best veel creatieve prijzen in ons vak. Maar de Esprix is de enige award die creativiteit alleen bekroont als het ook bewezen goed gewerkt heeft.'
Alle bekroningen zijn hier te bekijken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!