Overslaan en naar de inhoud gaan

In Memoriam Mart Boudestein: aardigste reclameman met de mooiste stem

Mart Boudestein - fotograaf, voormalig partner bij Roorda en bedenker van de beroemde Dirk-tas – is op 6 april overleden.
Mart Boudestein
© Foto: Erik Hijweege
Mart Boudestein
© Foto: Erik Hijweege

Door: Jan Oldenburger

Mart Boudestein was tot 2012 partner bij Roorda en de bedenker van de beroemde Dirk Tas. Hij was een echte klassiek opgeleide artdirector, in de zin dat Mart een alleskunner was. Van het bedenken van mooie campagnes, het ontwerpen van verpakkingen tot en met het maken van flipovers voor paniekerige accountmensen. Na zijn carrière in de reclamewereld bleek dat Mart ook nog eens een zeer goede en veel gevraagde fotograaf was.

related partner content for mobile comes here

Mart was zeer geliefd bij iedereen, in elk bureau waar hij heeft gewerkt droegen collega’s en klanten hem op handen.

Ik heb Mart ontmoet in 1984 bij het toenmalige Ogilvy & Mather Amsterdam waar hij een creatief team vormde met Joeri Bakker. Mart als talent en aardig mens was een extra reden voor mij om in 2004 partner te worden bij Roorda, opgericht door Eugene Roorda, waar Mart, in de woorden van Eugene in zijn boek Kogelharde Spruiten, 'minstens 250 keer op de vroege dinsdagmorgen me vergezelde naar de burelen van Dirk.'

Met zijn mooie stem kon Mart vaak prachtige verhalen vertellen, over het reclamevak, de avonturen met zijn Porsches en over de complexiteit van de wereld. Naar hem te luisteren en naar hem te kijken met die karakteristieke kop en stem was een groot plezier.

Mart was een unieke man die, ondanks het feit dat hij een succesvolle reclameman was, aardig, bescheiden en gewoon lief is gebleven.

Tekst: Jan Oldenburger, namens alle huidige en voormalige partners en medewerkers van Roorda. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in