De genomineerden van de SAN Accenten 2023 zijn bekend. De 240-koppige jury heeft in totaal 285 cases beoordeeld, waarvan er nu 112 doorgaan naar de tweede juryronde.
Adverteerders die hoog scoren zijn met ieder vier nominaties: Albert Heijn, Praxis, Kruidvat en Hema. Volkswagen en ING scoren ieder drie nominaties. De overige nominaties vertegenwoordigen een breed pallet van maar liefst 74 adverteerders, aldus de SAN.
Bij de bureaus scoort TBWA\Neboko met tien nominaties het hoogst. Op de hielen gezeten door Alfred en DDB Amsterdam (ieder acht nominaties) en Dentsu Creative met zeven nominaties. Joe Public en Fitzroy tekenen beiden voor vier nominaties. In totaal zijn er dit jaar 52 bureaus verantwoordelijk voor de genomineerde cases. Alle nominaties zijn hier te bekijken.
De tweede juryronde vindt plaats van 8 tot 20 april in de Johan Cruijff Arena te Amsterdam. In deze ronde presenteren de genomineerde adverteerders en hun bureaus hun cases aan de twaalf verschillende jury's.
De uitreiking vindt plaats op donderdag 30 mei in Hilversum.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!