Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn tovert kindertekeningen om tot echt product in nieuwe paascampagne

Met behulp van AI wordt de fantasie van kinderen de vrije loop gelaten, met als resultaat producten als 'cronaantje' en 'paashamster'.
albert heijn
Tommie Robin hebben 'geen idee'....
albert heijn
Tommie Robin hebben 'geen idee'....

Albert Heijn heeft naar eigen zeggen veel verrassingen in huis voor zijn klanten: een uitgebreid assortiment voor de paastafel, een vrolijke tv-commercial én de inzet van AI om de fantasie van vooral de kleinste klanten tot leven te brengen. 

related partner content for mobile comes here

De bakkerij is de spil van de paascampagne van Albert Heijn. 'Met veel nieuwe producten voor de paastafel. Daarbij kunnen klanten dit jaar hun paasfantasie werkelijkheid zien worden. Kinderen kunnen een tekening insturen met daarop hun lekkerste of mooiste idee voor een paasproduct. De vijf leukste tekeningen worden geselecteerd en met behulp van AI maakt onze bakkerij van die fantasie werkelijkheid', aldus de grootgrutter in een persverklaring. 

Johan van der Zanden, marketingbaas Albert Heijn: 'We willen dat Pasen een feest is voor iedereen, met verrassende en betaalbare lekkernijen. Daarom hebben we bijna veertig nieuwe Excellent-producten aan het paasassortiment toegevoegd. En door de technologie van AI te combineren met het ambacht van de bakker, kunnen we een aantal klanten een extra feestelijk Pasen bezorgen met hun eigen product op tafel.'

In de begeleidende tv-commercial zien we de kinderen van supermarktmanager Ilse hun fantasie de vrije loop laten. Tommie en Robin zijn de volwassenen te slim af en bezorgen de bakker van Albert Heijn heel wat extra werk, maar met een onverwacht resultaat... 

De campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, wordt naast televisie op diverse outdoor- en online kanalen uitgerold. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in