Overslaan en naar de inhoud gaan

Donnie goes vegan met ‘Vegetarische Schlager’

Unilever laat rapper Donnie de ‘Cordon Blij’ van de Vegetarische Slager bezingen in een schlager (met lekker veel snelle rap erin).
'Hij wordt bereid en glijdt op je bord, de cordon blue waar iedereen blij van wordt'
'Hij wordt bereid en glijdt op je bord, de cordon blue waar iedereen blij van wordt'
© Donnie
'Hij wordt bereid en glijdt op je bord, de cordon blue waar iedereen blij van wordt'
'Hij wordt bereid en glijdt op je bord, de cordon blue waar iedereen blij van wordt'
© Donnie

De Vegetarische Slager, een merk van Unilever, lanceert het volgende plantaardige product in zijn reeks vleesvervangers: de ‘Cordon Blij’. Deze regels wijdt het merk aan de lancering op zijn website: ‘Met blijdschap presenteren we: de vegan Cordon Blij! Met een knapperige buitenkant en een romige kern van vegan ham- én kaassmaak is dit een ware familiefavoriet. Het is die klassieker in een nieuwe jas, die vroeger al je lievelings was.’

related partner content for mobile comes here

Niet voor niets is de laatste regel op rijm, want DVS wist rapper Donnie zo ver te krijgen om een heuse schlager aan de introductie te wijden, de titel: ‘De Vegetarische Schlager’. Het is Donnie op zijn vrolijkst, in een stijlmix van Duitse schlager en Amsterdam-Noord-rap. Dit is de song:

Donnie - De Vegetarische Schlager

NRC weet zich nog te herinneren dat satirisch platform De Speld in 2019 al een hele compilatie met ‘vegetarische schlagers’ had bedacht. In een video horen we daarin onder meer voorbijkomen ‘Heb je tempeh voor mij’ (op Frans Bauer), ‘Ik werk een hele aubergine naar binnen’ (Corry Konings) en ‘Er staat een prei in de gang’ (André van Duin). Het idee van De Speld krijgt vijf jaar later een vervolg met het nummer van Donnie.

Vegetarische Schlagers: gezonde nummers die toch lekker zijn!

Gappie

Het is niet de eerste keer dat Donnie samenwerkt met een adverteerder. Eerder was hij onder meer te zien in een arbeidsmarktcampagne voor New York Pizza en voor een speciaal biertje (Gappie, zie onder) dat alleen bij Albert Heijn (de Appie) verkrijgbaar was.

Credits:
Klant: De Vegetarische Slager 
Songtekst & audio: Donnie 
Creatie: Calamity Jane 
Productie: A Framez Productions video
PR: Glasnost 
Digital: Mindshare

‘Gappie’ ft. Donnie - De Eeuwige Jeugd

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in