Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is het 'socialere gezicht' van Het Zwitserleven Gevoel

De verzekeraar verruilde na 35 jaar Ara voor Selmore, dat nu de eerste, langverwachte campagne lanceert.
zwitserleven
Zwitserleven en Selmore gooien het over een andere boeg.
zwitserleven
Zwitserleven en Selmore gooien het over een andere boeg.

Vorig jaar werd bekend dat pensioenverzekeraar Zwitserleven na 35 (!) jaar afscheid nam van het Rotterdamse reclamebureau Ara om met Selmore verder te gaan. Een pitch ging hieraan vooraf. De eerste campagne van het Amsterdamse bureau ziet vandaag het levenslicht.

related partner content for mobile comes here

De verwachtingen waren enigszins hoog: Zwitserleven gaf namelijk te kennen dat 'het onbezorgde Zwitserleven Gevoel van toen' niet meer aansluit bij de huidige tijdsgeest. Dat 'gevoel' is bedacht door Theo Postma en werd geïntroduceerd in 1985. Bekende Nederlanders als Kees Brusse, Huub Stapel, Ellen ten Damme en Chris Zegers vormden jarenlang het gezicht van de langlopende campagne, die zowel binnen als buiten het reclamevak op veel waardering kon rekenen.  

Sociaal, menselijk, inclusief

Het Zwitserleven Gevoel is gebleven, maar krijgt een andere invulling, zegt Jakko Achterberg van het nieuwe bureau Selmore nu. Inderdaad passend in de huidige tijd: socialer, menselijker, inclusiever en dichterbij, zegt Achterberg. 'En daar past een meeslepende, emotionele campagne bij met het thema 'Een gevoel dat we delen'.'

De campagne draait nog altijd om het onbezorgde gevoel dat je je pensioen goed geregeld hebt, legt Paul Pilon, brand & creative lead bij Zwitserleven uit. 'Maar als je praat met mensen en hoort hoe ze hun pensioentijd willen besteden, dan past het beeld van de gepensioneerde man, eenzaam op een wit strand, ver weg van hier, niet meer in de huidige tijd. Niemand wil alleen oud worden. Mensen blijven graag actief en delen hun pensioentijd het liefst met familie, vrienden of mensen uit de buurt. Vandaar deze nieuwe koers.'

Achterberg vult aan: 'Zo kwamen we op het idee dat je niet per sé met pensioen hoeft om van het Zwitserleven Gevoel te genieten. Dat is het mooie: anderen voelen het ook. De mensen om je heen, familie, de vereniging, de buurvrouw. Dat gevoel werkt aanstekelijk en willen we delen.'

Meer doelgroepen

Met de campagne neemt Zwitserleven afscheid van de trits aan BN'ers in verre oorden en maken we kennis met 'situaties dichterbij huis'. Zoals een meisje dat gillend door een waterglijbaan zoeft en samen met haar oma geniet van... Het Zwitserleven Gevoel. Annemieke Visser, chief commercial officer Zwitserleven, spreekt van een nieuw hoofdstuk in het verhaal van de verzekeraar. 'We willen graag meer doelgroepen aanspreken en hen helpen hun pensioenambities te realiseren. Het delen van het gevoel is precies wat past bij onze eigen ambities.'

De campagne wordt uitgerold op televisie (drie verschillende spots), radio en via online kanalen. 

Credits:
Verantwoordelijk bij Zwitserleven: Paul Pilon, Geneviève Ho Sam Sooi, Arne Galama, Tim Noomen, Joyce van Otterdijk
Bureau: Selmore Creative Agency
Productiemaatschappij: Bonkers United
Regie: Bram Schouw
Muziek: Cris and Jef Music 
Sound: Public Audio Amsterdam
Fotografie: Bibian Bingen
Mediabureau: Dentsu

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

In het verleden hebben we enkele Zwitserleven TVC's mogen testen met onze MRI.
Als ik terugdenk aan de goede en slechte versies, dan horen deze bij de eerste groep. Dit gaat wel werken. Je ziet wat je krijgt. En dat is niet meer palmbomen op verre oorden, maar idd dicht bij huis, dicht bij het hart. Erg van deze tijd. Muziek? Ik hoop dat het getest is op onbewuste verwerking. Ja het is mooi, maar ook verdrietig, dat zie je terug in het brein. Voor de rest, top.

Jeroen Tebbe

Ja, heb ik weer. Tegen de tijd dat mijn Zwitserleven pensioen aanbreekt, veranderen de palmbomen in hagelende stortbuien op Ameland. Moet er een beetje van huilen. Maar voor de rest gaat het wel goedj.

Hans de Koning

Een 10 voor de tijdgeest, een onvoldoende voor de boodschap. Voor het wandelen met Tobi, naar het zwembad gaan met Soraya en het coachen van een voetbalteam heb je echt geen aanvullend pensioen nodig. Beste Zwitserleven, waarom zou ik nou voor jullie pensioen moeten kiezen? De campagne biedt m.i. heel veel gevoel en te weinig propositie.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in