Overslaan en naar de inhoud gaan

The Terrace lanceert Digital Clean-up Challenge om bewustzijn over milieu-impact digitale data te vergroten

Het verminderen van de milieu-impact van data is volgens The Terrace van cruciaal belang.
Join the challenge
Join the challenge
© The Terrace
Join the challenge
Join the challenge
© The Terrace

The Terrace, het bureau dat zich specialiseert op het gebied van strategie, implementatie en communicatie voor duurzaamheid, lanceert op 11 maart de Digital Clean-up Challenge, een initiatief dat tot doel heeft bewustzijn te creëren over de impact van digitale data op het milieu. Langetermijndoel? Een duurzamere toekomst creëren door de digitale voetafdruk te verkleinen. De aanleiding voor het initiatief is Digital Cleanup Day, dit jaar gehouden op 16 maart. Digital Cleanup Day, bedacht door computerwetenschapper Kévin Guerin werd voor het eerst gehouden in 2020.

related partner content for mobile comes here

The Terrace rekent voor dat met een gezamenlijke digitale voetafdruk die groter is dan die van de hele luchtvaartsector - 3,9 procent vergeleken met 1,9 procent - en voorspellingen die aangeven dat de CO2-uitstoot als gevolg van datagebruik tegen 2040 kan stijgen met wel 14 procent, het verminderen van de milieu-impact van data van cruciaal belang is.

Clean-up feestje

De Digital Clean-up Challenge roept deelnemers op om directe, tastbare impact te maken, onder meer door schijfruimte vrij te maken en hun digitale apparaten weer optimaal te laten presteren. Deelnemers kunnen bijdragen door bewustzijn te creëren over de impact van digitale data en door Digital Clean-up feestjes te organiseren binnen hun organisaties.

De challenge krijgt handen en voeten door vijf beknopte tutorials voor acties die de digitale uitstoot naar beneden kunnen brengen. Bijvoorbeeld #1 Minder en lichter mailen of #3 Project klaar? Opruimen maar!

Meer informatie over de Digital Clean-up Challenge is hier te vinden. De vijf beknopte tutorials zijn hier te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in