De longlist van de zogenoemde ABC Accenten 2022 zijn bekend. De jury bestaande uit de hoofdredactie van onder meer Adformatie en bestuursleden van de BvA en de SAN, aangevuld met externe deskundigen, maak onderstaande genomineerde kandidaten bekend.
Adverteerder van het Jaar:
Albert Heijn
Aldi
G-Star Raw
Hema
Interpolis
KPN
Kruidvat
McDonald's
Plus
Staatsloterij
Bureau van het Jaar:
Alfred
DDB Unlimited
Dentsu Creative
Joe Public
MediaMonks
N=5
Persuade
Roorda
TBWA/Neboko
The Family Amsterdam
Consistent Accent:
Albert Heijn
Bol.com
Hak
Hornbach
Jumbo
KPN
Plus
T-Mobile
Wakker Dier
Zeeman
De ABC-jury staat onder leiding van de onafhankelijke juryvoorzitter Barbera Wolfensberger, directeur-generaal Cultuur en Media OCW. Naar aanleiding van de nominaties worden de genomineerden gevraagd een argumentatie te geven waarom zij terecht op de longlist staan en door dienen te gaan naar de shortlist. De uiteindelijk overgebleven 3 x 3 shortlist kandidaten zullen zich presenteren aan de ABC jury op woensdag 10 mei bij PwC te Amsterdam.
Samenstelling jury
- Onafhankelijke voorzitter: Barbera Wolfensberger
- Hoofdredacteuren vakmedia: Susanne van Nierop (Adformatie), Nicolette Hulsebos (Fonk), Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune)
- BvA bestuur: Erik van Engelen (Wildlands) en Nicole Freid (Hak)
- Externe deskundigen: Julian Stevense (Brandgurus / Nyenrode Business Universiteit) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)
- SAN bestuur: Mariëlle Rooswinkel ( Maandag), Caroline van Turennout (Zeeman), Martijn Swijghuisen Reigersberg en Ron Schneider (EY)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!