Bevredigt Femmefone vrouwelijke behoeften?

"Eindelijk een online telecomwinkel alleen voor vrouwen." Ik laat de zin even op me inwerken. Een telecomwinkel bestaat al jaren, net als de online telecomwinkel. Een online telecomwinkel voor vrouwen bestond inderdaad nog niet. Bestaan er dan wel online telecomwinkels alleen voor mannen begon ik me af te vragen. Waarom dan een online telecomwinkel speciaal voor vrouwen? En, misschien nog wel interessanter, waarom "eindelijk".

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hebben vrouwen dan een enorme onbevredigde behoefte aan een online telecomwinkel alleen voor vrouwen en staan die nu te springen om daar hun mobiel aan te schaffen sinds het bestaan ervan een feit is?

Er is me ooit geleerd dat het een van de grootste valkuilen van een marketeer is om alleen jezelf als doelgroep te zien. Nu ben ik toevallig wel een vrouw, maar was ik vroeger al niet zo'n meisje-meisje. De ladyphone met bioritme en ovulatietimer is dan ook totaal niet aan mij besteed. Maar goed, de verkoop ervan floreert blijkbaar en als je tegenwoordig er geen in je assortiment hebt, doe je niet meer mee in telecomland.

Sinds kort is er dus , een online telecomwinkel alleen voor vrouwen waarbij je naast de nieuwste ladyphones ook "de laatste trends in fashion, sieraden en nog veel meer" vindt. Op de website aangekomen vliegen de aanbiedingen me al tegemoet. De nieuwe Elite ML1 + gratis Dolce &Gabbana horloge, de Nokia 7370 + Personal Metamorfose in Rob Peetoom studio, Nokia 6111 + Sex and the City DVD-box of Swarovski armband en niet te vergeten de MyWay Allure + gratis Burberry shopper bag.

Omdat Femmefone "fris, trendy en nieuw is" is het bedrijf op zoek naar "het nieuwe gezicht" van Femmefone in de vorm van . Hoewel ik nergens een oud gezicht kan vinden van het bedrijf, blijkt het hier uiteraard te gaan om een publiciteitsjerker van de bovenste plank. Enig lichtpuntje is dat er voor de bekendmaking is gekozen voor club Jackie in Rotterdam, wat het geheel weer enigszins op niveau brengt.

Mijn overall conclusie: er zal vast een markt voor bestaan en misschien is er zelfs wel marktonderzoek naar verricht, toch zie ik het nieuwe bedrijf niet echt als een onderscheidend nieuw concept binnen telecomland. Want alleen een Dolce & Gabbana Horloge of DVD-box van Sex and the City cadeau geven in plaats van een Beertender of iPod Nano maakt volgens mij niet echt een wereld van verschil.

De website maakt overigens melding van het feit dat Fajah Lourens (wie kent haar niet) ook haar mobile via Femmefone heeft, dit schokkende nieuws zal zich hoogstwaarschijnlijk als een lopend vuurtje onder de doelgroep verspreiden?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie