SRC onderzoekt reclame voor voeding


Dat meldt de BVA op haar site. De monitoring gebeurt op verzoek van de overkoepelende zelfreguleringsorganisatie, de European Advertisiting Standards Assocation (EASA), en de World Federation of Advertisers (WFA). Het houdt verband met de ontwikkelingen op het gebied van EU wet- en regelgeving over gezondheidsclaims op voedingsmiddelen. Daarnaast telt ook de grotere aandacht voor vetzucht en het gebrek aan lichaamsbeweging mee.
De beoordelingen van de commercials, op basis van nationale reclamecodes voor voedingsmiddelen, worden vergeleken en geëvalueerd. Eind mei stuurt SRC de Nederlandse resultaten naar de EASA.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit de contacten met adverteerders, die het eerste kwartaal een aanbeveling hebben gekregen, blijkt dat zij het monitoren een nuttig instrument vinden, aldus de BVA.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid