Overslaan en naar de inhoud gaan

SRC onderzoekt reclame voor voeding

Stiching Reclame Code (SRC) en dertien zusterorganisaties in andere Europese landen monitoren op dit moment alle reclame voor voeding en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de BVA op haar site. De monitoring gebeurt op verzoek van de overkoepelende zelfreguleringsorganisatie, de European Advertisiting Standards Assocation (EASA), en de World Federation of Advertisers (WFA). Het houdt verband met de ontwikkelingen op het gebied van EU wet- en regelgeving over gezondheidsclaims op voedingsmiddelen. Daarnaast telt ook de grotere aandacht voor vetzucht en het gebrek aan lichaamsbeweging mee.

related partner content for mobile comes here

De beoordelingen van de commercials, op basis van nationale reclamecodes voor voedingsmiddelen, worden vergeleken en geëvalueerd. Eind mei stuurt SRC de Nederlandse resultaten naar de EASA.

Uit de contacten met adverteerders, die het eerste kwartaal een aanbeveling hebben gekregen, blijkt dat zij het monitoren een nuttig instrument vinden, aldus de BVA.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in