Overslaan en naar de inhoud gaan

'Is Google het nieuwe Microsoft?'

Bij het zien van deze kop op Economist van afgelopen weekend moeten ze het in Mountain View toch even benauwd hebben gekregen. Ik vind het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Economist heeft haar , niet leuk voor betalende abonnees maar wel voor anderen. Opvallend vind ik in het stuk het gebrek aan diepgang. Het is voornamelijk een opsomming van overbekende feiten en zelfs de waarnemingen - zoals van het bilboard voor de sollicitatie en de rol van wiskunde - zijn gedateerd.

related partner content for mobile comes here

Waar het echt interessant dreigt te worden, namelijk over de 'Gdrive en de 'Google Grid' houdt het op en vergeet Economist glad de vergelijking met Windows Live te trekken.

Wel leuk, maar ook beperkt onderbouwd, is de koppeling van kunstmatige intelligentie aan alle kennis in de wereld in een H.G. Wells scenario van de 'World Brain'.

Maar dan het antwoord. Dat staat eigenlijk al in een commentaar voorin het blad: ja, Google is in sommige opzichten de machtsfactor aan het worden zoals Microsoft, maar nee, er is veel meer concurrentie voor Google en de afhankelijkheid is veel minder.

Of in een mooi Economist-phrase: probeer het eens een dag zonder Microsoft te doen en dat lukt je niet maar Google kun je wel een dag missen. Maar Google staat wel op een kruispunt: powerplay gaan spelen a la Microsoft of niet? Bij powerplay en meer 'evil' komt ook de privacy wellicht in het gedrang.

(Maar hoe lang nog, denk ik dan? En over privacy )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in