Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse vakantiegangers willen vooral natuur

De keuze voor een specifieke vakantiebstemming wordt in grote mate bepaald door het land van herkomst. Fransen en Duitsers hechten de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de Imago Blauwdruk Holiday Destinations 2006, gehouden door onderzoeksbureau Blauw Research.
Landen doen tegenwoordig veel aan branding. Blauw Research heeft daarom het imago van Europese landen als vakantieland onderzocht, onder de Fransen, Nederlanders, Engelsen en Duitsers. De zonvakantie, de stedentrip en de culturele vakantie blijken daarbij de meest favoriete typen vakanties voor het komende seizoen.

related partner content for mobile comes here

De keuze voor een specifieke bestemming wordt in grote mate bepaald door het land van herkomst van de reizigers. Zo geeft ruim tweederde van de Franse en Duitse vakantiegangers aan dat hun vakantie een grote teleurstelling is wanneer de zon wegblijft (versus tweevijfde van de Nederlanders en Engelsen). Nederlanders blijken juist de meeste waarde te hechten aan een natuurrijke omgeving in hun vakantieland. Ruim de helft van de Nederlandse reizigers noemt een mooie natuur als belangrijke voorwaarde voor een bepaalde vakantiebestemming (ten opzichte van Fransen: 38 procent, Engelsen: 30 procent en Duitsers: 45 procent).

De meest actieve instelling hebben de Engelse vakantiegangers: ruim tweevijfde van de Engelsen geeft aan dat zij het liefst elke dag gedurende de vakantie een activiteit ondernemen. Onder de Nederlanders (25 procent), Duitsers (28 procent) en Fransen (25 procent) is dit aandeel lager.

Blauw Research ondervroeg potentiële reizigers in de leeftijd van 18 tot 55 jaar, die de afgelopen drie jaar op vakantie zijn geweest naar het buitenland en/of van plan zijn om in de komende drie jaar op vakantie
te gaan naar het buitenland. Aan het onderzoek hebben 1173 Nederlanders, 1200 Fransen, 1162 Duitsers en 1199 Engelsen deelgenomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in