Nederlandse vakantiegangers willen vooral natuur
Dit blijkt uit de Imago Blauwdruk Holiday Destinations 2006, gehouden door onderzoeksbureau Blauw Research.
Landen doen tegenwoordig veel aan branding. Blauw Research heeft daarom het imago van Europese landen als vakantieland onderzocht, onder de Fransen, Nederlanders, Engelsen en Duitsers. De zonvakantie, de stedentrip en de culturele vakantie blijken daarbij de meest favoriete typen vakanties voor het komende seizoen.
De keuze voor een specifieke bestemming wordt in grote mate bepaald door het land van herkomst van de reizigers. Zo geeft ruim tweederde van de Franse en Duitse vakantiegangers aan dat hun vakantie een grote teleurstelling is wanneer de zon wegblijft (versus tweevijfde van de Nederlanders en Engelsen). Nederlanders blijken juist de meeste waarde te hechten aan een natuurrijke omgeving in hun vakantieland. Ruim de helft van de Nederlandse reizigers noemt een mooie natuur als belangrijke voorwaarde voor een bepaalde vakantiebestemming (ten opzichte van Fransen: 38 procent, Engelsen: 30 procent en Duitsers: 45 procent).
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe meest actieve instelling hebben de Engelse vakantiegangers: ruim tweevijfde van de Engelsen geeft aan dat zij het liefst elke dag gedurende de vakantie een activiteit ondernemen. Onder de Nederlanders (25 procent), Duitsers (28 procent) en Fransen (25 procent) is dit aandeel lager.
Blauw Research ondervroeg potentiële reizigers in de leeftijd van 18 tot 55 jaar, die de afgelopen drie jaar op vakantie zijn geweest naar het buitenland en/of van plan zijn om in de komende drie jaar op vakantie
te gaan naar het buitenland. Aan het onderzoek hebben 1173 Nederlanders, 1200 Fransen, 1162 Duitsers en 1199 Engelsen deelgenomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid