Overslaan en naar de inhoud gaan

Resultaat De Persgroep daalt

De nettowinst van De Persgroep (Het Laatste Nieuws, VTM, De Tijd) daalde vorig jaar met een derde tot 18,2 miljoen euro. Dat is te wijten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit meldt het Belgische De Tijd. Het resultaat van de uitgeeftak bleef wel nagenoeg stabiel. Vooral de overname van Noordzee FM (nu Q Music Nederland) had een negatief effect. De verlieslatende zender woog voor 4,7 miljoen euro op de geconsolideerde nettowinst van De Persgroep.

related partner content for mobile comes here

De uitgeeftak presteerde aanmerkelijk beter dan de audiovisuele divisie met een omzetgroei van 20 procent (294,6 miljoen euro) en slechts een kleine daling van de winst (18,9 miljoen euro). De opstartverliezen van de nieuwe Nederlanse Zone-magazines in Rotterdam en Amsterdam en de internetprojecten tastten het geconsolideerde resultaat aan.

Het Parool (58,43 procent De Persgroep) boekte daarentegen voor het eerst in 25 jaar weer winst (0,4 miljoen euro). Ook Het Laatste Nieuws en De Morgen boeken stijgende winstcijfers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in