Overslaan en naar de inhoud gaan

In zeven stappen naar een onmisbare servicepropositie

Er zijn organisaties die succes hebben, omdat zij hun klanten ‘praktisch onmisbare oplossingen’ bieden. De sleutel ligt in de manier…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het nieuwe boek van Floris Hurts (De Onmisbaarheidsfactor) neemt hij organisaties onder de loep die precies snappen wat hun klanten beweegt, zowel voor, tijdens als na de feitelijke transactie. Hun serviceconcept is succesvol omdat klanten er daadwerkelijk beter, makkelijker, sneller mee vooruit komen.

related partner content for mobile comes here

Hij geeft in zijn boek, dat deze maand verschijnt, zeven stappen hoe je zo’n onmisbare servicepropositie, met dienstverlening die klanten niet meer willen missen, kunt bouwen:

1. Kies uw ‘kernklant’: de klantgroep die het meest bijdraagt aan uw succes.
2. Ken het functioneren van uw kernklant, zowel voor, tijdens als na uw dienstverlening.
3. Benoem de onuitgesproken behoeften, ergernissen en ‘geaccepteerde pijn’ van de kernklant, als kansen om nieuwe waarde te creëren.
4. Ontwikkel een serviceconcept, dat samenhangende oplossingen als een onmisbaar geheel bij de klant brengt.
5. Kijk door de ogen van de klant om de waarde en juiste prijs van uw serviceconcept te bepalen.
6. Zet een ‘toetsende implementatie’ op om de onmisbaarheid van uw serviceconcept in de praktijk te verankeren en te blijven ontwikkelen.
7. Communiceer de onmisbaarheidsfactor van uw serviceconcept overtuigend in de markt.

Floris Hurts is directeur/eigenaar van HDNM dienst- en merkontwikkeling te Haarlem. In 1992 was hij mede oprichter en sinds die tijd partner van het in dienstenmarketing- en merkenbeleid gespecialiseerde Corp Consultants, dat in 2003 werd overgenomen door Twynstra Gudde.
Daarvoor was hij onder meer Strategy Director bij creative marketing agency FHV/BBDO en hoofd van de reclame afdeling van Randstad Uitzendbureau.

Het boek verschijnt bij uitgeverij Thema.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in