Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers vermomd als jongeren in chatrooms

De Britse National Consumer Council (NCC) beweert bewijzen te hebben dat marketeers van diverse multinationals zich in chatrooms als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De consumentenwaakhond beweert dat de marketing-pionnen in de chatrooms diverse trucs toepassen om oprecht over te komen. Zo maken zij bewust spelfouten en grammaticale vergissingen. De NCC is gestart met een onderzoek om de chatroom-marketeers te ontmaskeren. Diverse Britse kinderrechten organisaties hebben ook al aan de bel getrokken en willen als maatregel bedrijven, die deze praktijken toepassen dreigen met de publieke schandpaal. Ook botsen de chatroom-praktijken van de marketeers met de zelfregulerende kinder-reclamecode van de Advertsing Standards Authority (ASA). Daarin staat dat adverteerders geen misbruik mogen maken van de goedgelovigheid, loyaliteit, kwetsbaarheid of het gebrek aan ervaring van kinderen, en dat ze evenmin gebruik mogen maken van technieken die hen een inferieur of impopulair gevoel geven, wanneer ze het product niet aanschaffen. (EACA)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in