Marketeers vermomd als jongeren in chatrooms
De consumentenwaakhond beweert dat de marketing-pionnen in de chatrooms diverse trucs toepassen om oprecht over te komen. Zo maken zij bewust spelfouten en grammaticale vergissingen. De NCC is gestart met een onderzoek om de chatroom-marketeers te ontmaskeren. Diverse Britse kinderrechten organisaties hebben ook al aan de bel getrokken en willen als maatregel bedrijven, die deze praktijken toepassen dreigen met de publieke schandpaal. Ook botsen de chatroom-praktijken van de marketeers met de zelfregulerende kinder-reclamecode van de Advertsing Standards Authority (ASA). Daarin staat dat adverteerders geen misbruik mogen maken van de goedgelovigheid, loyaliteit, kwetsbaarheid of het gebrek aan ervaring van kinderen, en dat ze evenmin gebruik mogen maken van technieken die hen een inferieur of impopulair gevoel geven, wanneer ze het product niet aanschaffen. (EACA)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid