Lipton lanceert een nieuwe EK-campagne met Robin van Persie en zijn zoon Shaqueel. In de commercial is het Van Persie’s zoon die het wonderlijke doelpunt van zijn vader tijdens het WK van 2014 herhaalt, in de Albert Heijn door een Pet-fles in het emballage-apparaat te koppen.
Heldenshirt
De EK-gadget die het theemerk met de campagne introduceert is een zogenoemd Heldenshirt dat volgens Lipton is gemaakt van diezelfde gerecyclede Pet-flessen. Met het shirt wil Lipton Nederland de ‘duikvlucht uit 2014 laten herbeleven en aandacht vragen voor introductie van de statiegeld-Petfles. De campagne is ontwikkeld door Glasnost.
Duurzaamheid
Het merk vertelt dat de Lipton Ice Tea flessen gemaakt zijn van 100% gerecycled Pet en dat de grote flessen nu al verkrijgbaar zijn met statiegeld. Het bedrijf zegt toe dat dit ook ingevoerd wordt op de kleinere fles vanaf juli. De flessen kunnen ingeleverd worden bij alle supermarkten.
De EK-commercial
Symbool
Wu-Ping Kusters, brand manager bij Lipton noemt het oranje Heldenshirt, voorzien van een rood-wit-blauwe cape, het symbool voor de duik die Van Persie zes jaar geleden maakte. We hopen dat Nederland opnieuw dat euforische gevoel gaat ervaren. ‘Zeker in deze tijden is het fijn om de saamhorigheid die hoort bij een EK samen te beleven.’
Bekijk hier het Overzicht Oranje-campagnes 2021 van Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!