Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Persies zoon herhaalt vaders 'duikvlucht' in Lipton EK-campagne

Het theemerk brengt een duurzaam Heldenshirt op de markt als Oranje-premium en vraagt aandacht voor de recyclebare Pet-fles.
Lipton laat Van Persie's zoon zijn 'duikvlucht' herhalen in nieuwe EK-campagne
Lipton laat Van Persie's zoon zijn 'duikvlucht' herhalen in nieuwe EK-campagne
© Glasnost
Lipton laat Van Persie's zoon zijn 'duikvlucht' herhalen in nieuwe EK-campagne
Lipton laat Van Persie's zoon zijn 'duikvlucht' herhalen in nieuwe EK-campagne
© Glasnost

Lipton lanceert een nieuwe EK-campagne met Robin van Persie en zijn zoon Shaqueel. In de commercial is het Van Persie’s zoon die het wonderlijke doelpunt van zijn vader tijdens het WK van 2014 herhaalt, in de Albert Heijn door een Pet-fles in het emballage-apparaat te koppen. 

related partner content for mobile comes here

Heldenshirt

De EK-gadget die het theemerk met de campagne introduceert is een zogenoemd Heldenshirt dat volgens Lipton is gemaakt van diezelfde gerecyclede Pet-flessen. Met het shirt wil Lipton Nederland de ‘duikvlucht uit 2014 laten herbeleven en aandacht vragen voor introductie van de statiegeld-Petfles. De campagne is ontwikkeld door Glasnost.

Duurzaamheid 

Het merk vertelt dat de Lipton Ice Tea flessen gemaakt zijn van 100% gerecycled Pet en dat de grote flessen nu al verkrijgbaar zijn met statiegeld. Het bedrijf zegt toe dat dit ook ingevoerd wordt op de kleinere fles vanaf juli. De flessen kunnen ingeleverd worden bij alle supermarkten.

De EK-commercial

Lipton laat Van Persie's zoon zijn 'duikvlucht' herhalen in nieuwe EK-campagne

Symbool

Wu-Ping Kusters, brand manager bij Lipton noemt het oranje Heldenshirt, voorzien van een rood-wit-blauwe cape, het symbool voor de duik die Van Persie zes jaar geleden maakte. We hopen dat Nederland opnieuw dat euforische gevoel gaat ervaren. ‘Zeker in deze tijden is het fijn om de saamhorigheid die hoort bij een EK samen te beleven.’

Bekijk hier het Overzicht Oranje-campagnes 2021 van Adformatie.

Credits:

Klant: Lipton 

Bureau: Glasnost International

Creatie: Tim van Aerschot

Account: Sophia van Heemskerk & Selen Kirkagac

Productiepartij: Holy Fools

Postproductie: Ambassadors

Influencer agency: 9024 Media

Helden: Robin van Persie & Shaqueel van Persie

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in