Linda Boks wordt als commercieel directeur verantwoordelijk voor alle titels van Hearst Netherlands, dat eind vorig jaar G+J Media overnam.
Boks vertrok in september 2016 bij mediabureau Zenith(Optimedia) waar ze lang werkte (25 jaar). Ze was er elf jaar als managing director. Daarna nam ze de tijd om zich te oriënteren op een volgende stap.
'Hearst is het huis van alle toonaangevende glossy mediamerken. Om met de commerciële belangen van deze merken aan de slag te gaan, vind ik echt fantastisch. 'The world of glossies' was ooit mijn afstudeeronderwerp en is nu mijn werkomgeving. Dat is toch gaaf. Om met het juiste team het potentieel van deze merken over het voetlicht te brengen, zal een prioriteit worden.'
Rachel Gómez y Maseland
Rachel Gómez y Maseland werkte drie jaar bij Hearst. Ze was de afgelopen twee jaar commercieel directeur. Daarvoor was ze een jaar commercial director digital bij de uitgever. Ze vertrekt naar Autoscout24 om daar managing director te worden van de merken Autoscout en AutoTrader.
Ze licht toe: 'Mijn vertrek komt misschien niet op een handig moment met de integratie van Hearst en G+J. MAar ik wilde weer digitaal bezig zijn en kreeg deze kans.'
Overname G+J
Met de overname G+J Media - eind vorig jaar afgerond - heeft Hearst Netherlands de titels ELLE, Cosmopolitan, Harper’s BAZAAR, Esquire, Quote, Men’s & Women’s Health, Vogue, JAN, Glamour, Quest, National Geographic en Designer Vintage in het portfolio, plus G+J’s Custom Content tak.
Linda Boks commercieel directeur Hearst, Rachel Gómez leidt Autoscout24
Boks begint per direct bij de uitgever als opvolger van Gómez y Maseland.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement