Overslaan en naar de inhoud gaan

Sorrell: 'WPP wordt meer creatief en minder bureaucratisch'

De Britse topman zegt dat zijn concern wil voldoen aan de vraag van adverteerders om flexibeler te opereren.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Procter & Gamble ('einde van het Mad Men model') en Unilever willen op een andere manier met bureaus gaan werken, met de nadruk op creatie.

Sir Martin Sorrell van WPP zei deze week tijdens de Advertising Week Europe (bron: Campaign) dat hij daar met WPP op in gaat spelen. 'Marc Pritchard (P&G) en Keith Weed (Unilever) signaleren dat we meer agile, flexibeler, minder bureaucratisch en minder gelaagd moeten gaan werken en veel meer vanuit creatief perspectief. Ik heb Pritchard gezegd dat ongeveer 50 procent van wat we doen creatief is, maar dat moet naar 75 procent.'

Volgens Sorrell is WPP al in het proces van aanpassing van de structuur en werpen deze stappen nu al zijn vruchten af. Maar concreet werd de Brit niet over hoe de holding dat dan precies aanpakt. De afgelopen tijd zijn er wel fusies geweest tussen bureaus. Maar volgens Sorrell gaat het met name ook om de samenstelling van de teams die je inzet voor een klant.

Bij de presentatie van de matige jaarcijfers, eerder deze maand, zei hij dat de druk vooral aan de kant van de creatieve bureaus ligt en minder bij de mediabureaus.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
AAAAAA

上的感受到和收到货收到货

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in