Overslaan en naar de inhoud gaan

GroupM benoemt Hein van der Wielen tot head of digital partnerships

GroupM zet nieuw digital partnershipsteam op.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de groep zitten negen digitale- en dataspecialisten afkomstig vanuit de teams in Amsterdam, Eindhoven en Sittard. Samen vormen ze een nieuw multidisciplinair team op het vlak van data, supply en demand. Het team moet werken aan 'waardevolle proposities en voortdurende optimalisatie van mediawaarde en data deals'.

related partner content for mobile comes here

Hein van der Wielen rapporteert direct aan Eric Kramer, CEO GroupM en Country Manager WPP.

Van der Wielen was een van de zeven online-specialisten die in 2006 Blue Mango begonnen, wat sindsdien is uitgegroeid tot Greenhouse Group. De laatste jaren richtte Van der Wielen zich op de integratie van de digitale media buying activiteiten tussen Greenhouse Group, Bannerconnect en GroupM Trading.

Van der Wielen: 'Tijdens pitches richten zich veelal louter op prijs terwijl binnen uitgevers yield management een steeds prominentere rol krijgt. In het programmatic tijdperk waarin we nu leven wordt daarbij te veel geleund op de technologie alleen. Vaak wordt daarbij uit het oog verloren dat juist in de samenwerking extra waarde gevonden kan worden. Door specialisten vanuit de klant, bureau maar ook dataproviders en publishers écht te betrekken ontstaan nieuwe manieren van optimalisatie en zelfs nieuwe transparante vormen van media-inkoop.'

Eerste wapenfeit van het team was het opzetten van
de GroupM Trusted MarketPlace: een nieuwe manier van programmatic inkoop, waarbij GroupM '100 procent transparantie en controle garandeert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in