In aanloop naar Sinterklaas en Kertsmis presenteert Markplaats een nieuwe feestdagencampagne. Het handelsplatform wil Nederland de ogen openen voor de waarde van tweedehands speelgoed, want: ‘Door speelgoed een tweede, derde of vierde leven te geven, dragen Marktplaats-gebruikers samen bij aan een wereld waarin meer gedeeld en minder verspild wordt’.
De campagne, ontwikkeld door Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam, draagt de titel ‘Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld’.
Merkpositionering
Het platform legt uit dat de campagne onderdeel is van de dit jaar gelanceerde merkpositionering:‘Elke deal een groot verschil’. Volgens het handelsplatform is de feestdagen-periode hét moment om in te spelen op de groeiende bewustwording en toenemende wens van consumenten om meer verantwoord en duurzamer te kiezen.
De Marktplaats-commercial
Verschil maken
Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats, vertelt dat de campagne moet laten zien dat veel tweedehands speelgoed voor anderen nog heel waardevol kan zijn.
'We willen mensen laten inzien dat ze al met kleine stappen een verschil kunnen maken voor de mensen en de wereld om ons heen, zonder in te leveren op speelplezier of kwaliteit. Daar past kopen en verkopen op Marktplaats als geen ander bij.’
Campagne-uitrol
De geïntegreerde storytelling campagne gaat gepaard met een zogenoemde multi-channel-activatie op tv, video, social, owned media, PR en CRM.
Lees ook: G-Star: ‘We vinden het wel lekker als het een beetje schuurt…’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!