BVA lanceert Gids voor Duurzaamheidsclaims

De bond: ‘We willen marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.’

Purpose-awareness onder marketeers groeit
Shutterstock

BVA lanceert de ‘Gids voor Duurzaamheidsclaims’: ‘Met bijbehorende Checklist.’ De Bond van Adverteerders (BVA) zegt met deze gids marketeers en hun bureaus te willen ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.

BVA zegt in een toelichting dat de gids aansluit bij de visie van BVA dat merken een belangrijke rol kunnen spelen om positieve gedragsverandering en duurzame keuzen te stimuleren bij de consument. Henriette van Swinderen, directeur BVA: ‘Merken kunnen en willen steeds vaker bijdragen aan duurzaam gedrag en daarover communiceren. Maar tot nu toe waren de regels niet altijd duidelijk waardoor adverteerders terughoudend werden. Deze gids die de huidige regelgeving toelicht en praktische voorbeelden geeft, is dan ook bedoeld om duidelijkheid te geven over wat wel en niet kan. Zo weten adverteerders op welke manier zij hun duurzaamheidsreclame moeten onderbouwen en kunnen consumenten vertrouwen op de reclame die zij te zien krijgen.

De genoemde checklist is voor iedereen toegankelijk en hier te downloaden. De hele gids is alleen te downloaden voor BVA-leden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie