Of de rookworstkroket een blijvertje wordt, dat is afwachten. Als snackminnend Nederland voor de Febo 'Rookworstkroket! Rookworstkroket!' gaat scanderen, wordt hij vast in het (winter?)assortiment opgenomen. Voorlopig is de rookworstkroket een uitprobeersel, een pilot in marketing-Nederlands. Er is een 'batch' van 25 duizend stuks geproduceerd. Die wordt vanaf zaterdag uitgeleverd. Febo-directeur Dennis de Borst geeft nu in ieder geval al aan dat de rookworstkroket bij bewezen succes in januari en februari terug zal komen.
Febo meldt in een persbericht: 'Langverwachte rookworstkroket dit weekend eindelijk verkrijgbaar', maar dat zegt waarschijnlijk meer over de blijde verwachting intern. Want het is nog maar 16 dagen geleden dat Febo en Unox meldden dat zij de handen ineen sloegen. Twee merken, twee producten zouden één worden. Febo was dan al lang aan het testen geweest met het idee van een rookworstkroket. Dan wel met de rookworst der rookworsten (nou ja, uw eigen slager maakt natuurlijk ook een killer-rookworst), die van de Hema dus. Maar Hema zei gek genoeg nee. Een gemiste kans van jewelste, maar kennelijk heeft het andere dingen aan het hoofd.
Unox is dus tweede keus, maar de mensen achter de rookworstkroket, Febo dus en communicatiebureau Natwerk, zijn meer dan enthousiast over de rookworst van Unox. 'Die is echt heel lekker!' De merken bijten elkaar in ieder geval niet. Het Unox-icoon (de ijsmuts) laat zich in ieder geval al fijn combineren met de kroket, zoals we hierboven zien. En het volk is enthousiast. Dat bleek in ieder geval uit een polletje van het AD; 80 procent van de respondenten gaven aan, 'ja, ik wil'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!