Overslaan en naar de inhoud gaan

JCDecaux: 'Eindhoven in lastig parket rond gunning buitenreclame'

Eindhoven maakt grote kans een procedure in hoger beroep over een buitenreclamecontract van 60 miljoen euro te gaan verliezen, verwacht…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

JCDecaux stelt op basis van een recente uitspraak van het Hof Den Haag dat ‘ook Eindhoven een constructie gekozen heeft gekozen die in strijd is met de Europese aanbestedingsregels’.

De out-of-home exploitant vindt dat Eindhoven onrechtmatig gehandeld heeft door een publieke dienst -de exploitatie en het onderhoud van buitenreclame-objecten zoals abri’s en Mupi’s- onder te brengen bij citymarketing-organisatie Stichting EHV365. Die stichting heeft vervolgens de exploitatierechten onderhands gegund aan Exterion en Clear Channel.

JCDecaux denkt sterk te staan omdat Rotterdam de exploitatie en het onderhoud van buitenreclame-objecten heeft ondergebracht in een aparte rechtspersoon (RET Services), die vervolgens de exploitatieovereenkomst onderhands gunde aan één partij, in plaats van deze Europees aan te besteden.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in